Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-05-23, 00:20 Saitek x45
Wiem ze to powinno pojsc do watku o sprzecie, ale tu jest wiecej zainteresowanych osob.
Dostalem do testow Saiteka x45 (huuuurraa), ale w koncu bede musial go oddac (uuuu .. chlip chlip)
Wszelakie scigalki poszly w kat a na tapecie jest:
(latadelka)
Warbirds3 (moze sciagne 2.7 ale chyba nie ma sensu)
FS2002
CFS2
mam jeszcze kilka starych gier typu f18, f22 taw i f16 aggressor z CDA
no i wiatraczki
AvH
CvH
nie mam Ila 2 i f4 Falcona niestety.
Jako ze bede mial go krotko a instrukcja jest mocno zdawkowa to mam kilka pytan:
Do czego słuzy przelacznik AUX?
Co to sa te trzy tryby M1, M2 i M3?
Jak sensownie wykorzystac te dwa pokretla na przepustnicy?
Jak sensownie wykorzystac dwa dodarkowe haty?
Nie umiem jeszcze sie "myszka" poslugiwac na przepustnicy, ale z ty powalcze.
Co to jest "pinkie" - blokada przycisku fire?
Jak korzystac z profili psi? Dzialaja tylko DAT. psi nie wiem gdzie wczytac.
Jak ktos ma jakies sugestie co i jak sprawdzic to bylbym wdzieczny.
Reklamy
Mongoose
Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice
2003-05-23, 10:01 Saitek x45
CFS2 w zasadzie mozesz sobie darowac skoro testujesz w FS2002. Dobre bylyby natomiast testy wlasnie w Ile, Falconie lub Flankerze i ewentualnie X-Plane jesli masz oczywiscie czas bo to dosc duza robota ...
Yatzek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin
2003-05-23, 10:09 Saitek x45
hejak.. jako posiadacz czuję się wywołany do tablicy
akurat ja posiadam/gram tylko w Iła2 i Falcona .. więc z grami jest total na abarot...
AUX - to trzypozycyjny przycisk pod który możesz sobie zdefiniować cokolwiek tam chcesz. (szczerze - to mało wygodne)
M1-3 przełącznik "zestawów" możesz mieć 3 a właściwie 6 zestawów "obłożeń" przycisków .. np M1 - klawisze potrzebne do startu/lądowania, M2- walka AA, M3 - Walka A-G
pokrętła - dodatkowe osie -trymery lub klapy, lub skok śmigła w IL2, lub ustawiasz tzw. Bandy i odpowiedniemu wychyleniu pokrętła odpowiada nacisnięcie klawisza.
HAty - X45 ma w sumie mało przyciskow - więc uzywasz HAtów (oprócz oczywista do rozglądania się) do podwozia, zmian broni, radaru, wszystkiego.. 4 HAty - troszke jest
Pinkie - to nie blokada - to shift ... (ewent. mozna go po prostu uzyc jako kolejnego przycisku)
w driverach X45 panuje leciutki zamęt - Saitek do niedawna nie proponoował porządnej obsługi X45, za co dostawał porządne zjeby od community...
amatorzy Haphazard i Dhauzimmer napisali zgrabne stery i interface do oprogramowania joya .. działało super, choć trzeba było w edytorze textowym definiować klawisze.. potem jeszcze doszła nakładka XD-Profile (graficzna).. i coś tam jeszcze ..
*.psi - działa z którymś z nich , nie pamiętam z którym...
W końcu niedawno Saitek jednak wypuścił nową generację driverów i softu , która jest OK ....
więc pewnie "starzy hardcorowcy" uzywają wciąż Dhauzimmerów, a lamusy i świeży posiadacze - Saiteka...
dwie strony dalej na Symulatorach jest wątek o X-36 możesz zerknąć , może coś ciekawego tam znajdziesz...
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-05-23, 10:23 Saitek x45
Jak ktos z okolic Wroclawia ma Ila albo Falcona to bylbym wdzieczny. Moze gdzies Flankera za 20 zl znajde (widzialem w supermarkecie i nawet go dobrze ukrylem, ale ktos znalazl :/)
Na googlach poszukam tych sterow
co do fs i cfs. Lot corsairem i boeingiem 747 jest rozny i che zobaczyc jak to sie sprawdza w walce i jak w normalnym lataniu
Przepustnica - chodzi troche dziwnie .. ideal dla mnie to przepustnica w Phantom 2 .. chodzi bardzo plynnie z leciutkim oporem
Komstrukcja joya tez mi troche nie odpowiada, bo jest wyraznie polozenie neutralne (tak jest w normalych samolorach ?) przez konstrukcje tej sprezyny z podkladka ta, ktora sie przy wychylaniu unosi.
Choc jak sie do tego przyzwyczai to sam lot jest przyjemny.
Mongoose
Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice
2003-05-23, 10:36 Saitek x45
Tiges napisał:
co do fs i cfs. Lot corsairem i boeingiem 747 jest rozny i che zobaczyc jak to sie sprawdza w walce i jak w normalnym lataniu
Tak tylko dla fs'a praktycznie nie ma alternatywy a cfs lataja teraz chyba tylko fani ms'a.
Poza tym oryginalne cywile w fs'sie sa delikatnie mowiac zenujace, trzeba by doinastalowac jakas niezalezna produkcje ...
Yatzek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin
2003-05-23, 10:41 Saitek x45
Tiges - demo Iła2 może dać sporo radochy nawet przez 3 miesiące - spróbuj (polecem polatać/powalczyć P-39)
Przepustnica - może wydaje Ci się niezbyt płynna bo ona ma "denty" czyli takie ząbki w 80% i chyba przy 10% mocy coby w Jetach oddzielić moc idle-normal-afterburner .. w rzeczywistości i w simach "śmigłowych" trochę denerwują ....
na przyzwyczajenie się - daj sobie ze 3 dni ... ja na początku miałem mieszane uczucia...
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-05-23, 11:17 Saitek x45
ok .. tak zrobie ...
Poscigam jeszcze kumpli w redakcji, bo ktos pewnie ila ma.
Iceman 87th
Dołączył: 02 Sty 2002
Posty: 291
2003-05-23, 11:50 Saitek x45
cos kiepsko testujesz tego joya bo od spodu jest srubka ktora pozwala ustawic sztywnosc przepustnicy
ps. swego czasu kiedy dostalem do testow X36 testy zaczalem od rozkrecenia i joya i przepustnicy i rozlozenia ich na czesci pierwsze. Po zlozeniu wszystko dzialalo. Na swoich prywatnym juz tego nie praktykowalem
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-05-23, 12:06 Saitek x45
na razie to go ustawilem na stole i wlaczylem na chwile fs2002 // w weekend jak Maksymilian pozwoli beda testy normalne
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2003-05-23, 13:49 Saitek x45
Maksymilianowi odpal Nascara i daj kierownice do łóżeczka Zanim sie połapie, że mu replaya włączyłeś i ze to nie on prowadzi zdążysz przetestować joya
^kiler
Dołączył: 09 Maj 2003
Posty: 511
Miasto: Radom
2003-06-25, 02:34 Saitek x45
I jak testy wypadly????Mysle o kupnie czegos takiego
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-06-25, 02:44 Saitek x45
Zostane przy moim Boederze p-20
Niestety moja reka jest do tego nie przystowana (waska dlon i dlugie palce) i nie moglem reki na przepustnicy ulozyc dobrze. Za to kumpel polubil Saiteka od razu. I sterowniki mi sie nie podobaly ..
Sprzet mi sie podobal, ale mysle za kazdy powinien go do siebie przymierzyc. I nie podoba mi sie sprezyna centrujaca. Ja lubie joysticki, w ktorych sie punktu centralnego nie czuje.
Co do potencjometrow to przez ten czas bylo bardzo dobrze nie wiem jak za pol roku
Iceman 87th
Dołączył: 02 Sty 2002
Posty: 291
2003-06-25, 09:56 Saitek x45
za swoja, jakby nie bylo na HOTASy niska cene x45 to naprawde super wybor chociaz ja akurat wole x36 usb - niby prawie to samo, ale roznica jest.
gdybym jednak jeszcze raz kupowal HOTAS, poszukalbym na ebay-u starego zestawu Thrustmastera F22 FLCS (koniecznie z chipem - powinno byc zaznaczona na aukcji) i TQS. Ludzie, ktorzy przesiadali sie na Cougary masowo wyzbywali sie tego sprzetu, a ten zestawik stoi o klase wyzej niz saitek, a cena nie powinna byc znaczaco wieksza.
Mongoose
Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice
2003-12-03, 02:59 Saitek x45
Macalem dzisiaj to cudenko w MM (X45) i mam pytanie odnosnie ruddera. Mniemam ze jest to ten podluzny "dinks" w rekojesci przepustnicy umocowany jakby na zawiasie. To cos dziala analogowo czy zero-jedynkowo, bo skok tego lichutki jak na potencjometr. Niestety na miejscu nie dalo sie sprawdzic a obsluga kolejny raz okazala sie malo kompetentna
Poza tym jak wyglada sprawa montazu do blatu? Czy na dolnych powierzchniach sa jakies przyssawki czy trzeba wykombinowac jakies zaczepy do 4 otworow od spodu w obu elementach zestawu?
Rudder w przepustnicy jest analogowy, ale IMO bardzo niewygodny - ja z zestawem używam pedałów od czerwonego Logi. Przyssawek nie ma, są gumki antypoślizgowe - w zupełności wystarczające do stabilnego stania.