2003-02-24, 00:36 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
Chodzi o to, że przestawiam powiedzmy jakąś rzecz w setupie i jadę sobie na, załóżmy, dwudziestolapową przejażdżkę.
I tu zasadnicze pytanie. Wiadomo, że odczyt temperatury opon daje obraz tego jak samochód jest zbalansowany. Ale nie wiem czy:
1. lepiej zczytać na pauzie temperaturę zaraz po przekroczeniu lini S/F po tych 20 lapach
2. czy lepiej przejechać jeszcze jedno okrążenie i kulturalnie zjechać do pitu z odpowiednią prędkością, następnie wyjść z samochodu i zajrzeć do garażu i stamtąd dopiero odczytywać temperaturę?
Wiadomo że po tym drugim temperatura opon spadnie i nie będzie to temperatura ta "wyścigowa", że tak to nazwę. Praktycznie to drugie jest realistyczne bo zczytać można tylko w boksie. Ale tu korzystamy z symulacji i temperatura jest podawana bezpośrednio i na bierząco a zatem nie wiem wlaśnie która metoda zczytywania temperatury jest bardziej wydajna i pomocna w tworzeniu setupu?
Z góry dziękuję za użyteczne odpowiedzi.
Reklamy
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2003-02-24, 00:55 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
Lepiej przeczytaj dokladnie opis w menu, widac tam jak byk, ze jest to ostatni odczyt z toru (last tire reading bodajze)
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2003-02-24, 01:42 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
Właśnie dlatego się pytam bo w realu to nie miałbym wątpliwości co do odczytu. Bolid zjeżdża do pitu, zatrzymuje się i wtedy pan z termometrem podchodzi i zczytuje temperaturę.
Ale powtarzam jeszcze raz: tu mamy do czynienia z symulacją i otrzymujemy odczyt temperatury na bieżąco pod F4.
Może zapytam się inaczej. Czy lepiej odczytywać temperaturę z pod F4 podczas jazdy, czy też z garażu po zatrzymaniu pojazdu a tym samym wychłodzeniu opon? Która z tych metod jest lepsza do wnioskowania? A może nie ma to znaczenia?
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-02-24, 02:01 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
IMHO nie ma znaczenia, ale moge sie mylic
Mlod
Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1211
Miasto: Łódź
2003-02-24, 02:03 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
Wiadomo ze dokladniejsze wyniki otrzymasz jak sprawdzisz podzczas jazdy.
Poza tym przy zjezdzie do boksu istnieje mozliwosc wypadniecia z toru albo zablokowania kol przy hamowaniu i odczyt temperatury i zuzycia wtedy jest do bani
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-02-24, 02:06 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
dokladnie to samo chcialem napisac IMHO lepiej sie analizuje pod F4 m.in. dlatego, ze widzisz jak ci sie temp. zmienia na poszczegolnych odcinkach toru, a o doskonaleniu wlasnej techniki jazdy nie wspomne
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2003-02-24, 03:42 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
A moze jest tak, ze zmiany temp. sa podawane/odswiezane tak jak klasyfikacja czyli po kazdym minieciu linii S/F?
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2003-02-24, 08:31 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
Temperaturka jest podawana przecież pod F4 na bieżąco
padek78 => najlepiej sobie sprawdzaj w czasie jazdy........często gęsto jest tak, że na każdym odcinku toru te temperatury się różnią.
I niekoniecznie na ostatniej prostej przed zjazdem do pitu są największe. A ważne są dwie rzeczy: maksymalne temperatury opon w którymś miejscu na torze i rozkład temperatur na oponie.
Większej filozofii tu nie ma. Ja Ci powiem tylko taką rzecz jeśli chodzie o mnie...........pierwsze co robie robiąc setup pod siebie to staram się uzyskać odpowiednią charakterystykę zachowania wozu aby mi się dobrze jeździło. A dopiero potem sprawdzam czy coś jest nie tak z oponami i robię korektę.
Powodzenia.
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2003-02-24, 15:03 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
Ja wprawdzie na setupach sie zbytnio nie znam ale z tego co wiem to wlasnie od opon zaczyna sie "dostrajanie" auta
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2003-02-24, 16:42 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
Tzn ja wiem jedno, że najlepiej jakby wszystkie opony posiadały zbliżone temperatury oraz żeby lewe opony miały "out" i "middle" takie samo a "in" o niewięcej niz 10 mniejsze i żeby prawe opony miały "in" i "middle" takie samo a "out" o niewięcej niż 10 mniejsze. To wtedy znaczy że auto jest bardzo dobrze zbalansowane. (sytuacja oczywiscie tyczy sie owali). Ale niestety nie oznacza to wówczas że szybkość zuzywania opon będzie mała. Bo efekt opisany wyżej może być uzyskany praktycznie przez ustawianie każdego z podzespołów. Tak więc jeden może mieć bardzo dobrze zbalansowany samochód i drugi równie dobrze ale obaj używają zupełnie różnych od siebie setupów. I może być tak ze jednemu opony się szybko zużywają a drugiemu wolniej.
Czyli dotarcie do sytuacji opisanej na początku nie gwarantuje zwycięstwa
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-02-24, 16:54 Pytanie odnośnie tworzenia setupu
padek78 napisał:
Czyli dotarcie do sytuacji opisanej na początku nie gwarantuje zwycięstwa
Nie sadze Ale jest to na pewno jeden z kluczy do paru drzwi, ktore trzeba otworzyc
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2003-02-24, 17:25 Pytanie odnośnie tworzenia setupu