Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » Momo i LFS
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Momo i LFS

Idź do strony 1, 2  Następny
Autor Wiadomość
petrumi


Dołączył: 28 Paź 2003
Posty: 25
Miasto: Warszawa

Post2003-11-23, 23:55      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
Witam Was ponownie.

Mam wreszcie swoje upragnione Momo. Proszę o pomoc jak mam ustawić i gdzie w ustawieniach kiery i LFS, żeby mieć osobno gaz i hamulec. Pewnie dla Was to banał ale ja mam problem.

tia. petrumi
 
Reklamy
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2003-11-24, 00:39      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
No wiesz, rozumiem gdyby w tym dziale bylo kilkadziesiat podstron jak np. w GPL czy Nascar i nie chcialoby ci sie az tylu przegladac ale tu sa tylko 4 podstrony wiec to chyba nie problem co?
 
Yaper


Dołączył: 29 Sie 2002
Posty: 899
Miasto: Głowno - Warszawa

Post2003-11-24, 01:21      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
A ja proponuje moje spolszczenie.
Jest tam taki fajny napis:
Osie gazu/hamulca [polaczone|oddzielne|przyciski]
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2003-11-24, 01:57      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
Yaper, ale na co mu spolszczenie? Tu chodzi o skonfigurowanie gazu i hamulca tak zeby nie byly zamienione miejscami czy tez wcisniete odrazu a nie o samo wlaczenie split-axis
 
Yaper


Dołączył: 29 Sie 2002
Posty: 899
Miasto: Głowno - Warszawa

Post2003-11-24, 08:34      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
Nooo to jest jeszcze taki migajacy napis:
"Wybierz funkcje by przypisac os"
i jak sie wybierze jedna ze znajdujacych sie ponizej funkcji to sie pojawia jeszcze wiekszy napis
"Wybierz os dla : Skrecanie (ESC - anuluj / DEL - brak)"
Jak sie powciska pedaly to zapewne idzie zauwazyc ze po prawej ruszaja sie takie paski i trzeba wybrac nazwe osi obok jednego z nich.
No a oczywiscie jak wykazuje ze gaz jest wcisniety zamiast puszczony to przy kazdej funkcji jest jeszcze przelacznik [normalne|odwocone]

Ja naprawde nie kapuje czy ja jestem taki bystry, czy to jest naprawde takie trudne.
 
petrumi


Dołączył: 28 Paź 2003
Posty: 25
Miasto: Warszawa

Post2003-11-26, 22:05      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
Witam Was ponownie. Może opisze co i jak mam ustawione a Wy to skomentujecie. Po zainstalowaniu wszystkich ścigałek , ktore posiadam, do zabawy wybrałem LFS.

W panel sterowania /ustawieniach kontrolerów gier / momo / settings zostawiełem tylko zaznaczone pole środkowe (enable force feedback) - czy dobrze???

Poniewaz chciałem , żeby wszysko było jak najbardziej realne wybrałem w LFS w ustawieniach throttle /break axes - separate.
Problem w tym, że nie wiem jak dobrze przypisać pedały do odpowiednich czynności. A dokładniej - o ile w przypadku sterowania kierownicą - można obserwować wychylenie na osi , to w przypadku gazu i hamulca istnieje tylko fukcja wciśniety lub odpuszczony. Zresztą nie mam możliwości wyboru "axis" dla gaz i ham. tylko "slider" (???)
Może ktoś mi wytłumaczy czy coś źle ustawiam czy inaczej sie nie da.
Bo teraz jazda jest o wiele mniej realistyczna niż gdy wybierałem "combined axis". Teraz gdy zbliżam sie do zakrętu i chce lekko nacisnąc pedał hamulca mam wrażenie, jakby koła od razu sie blokowały. Miałem nadzieje, że zarówno gaz jak i hamulec bedzie reagował jak w rzeczywistości tzn. lekko naciskam - mniejszy efekt.

Proszę o pomoc.

tia. petrumi

ps. dlaczego po tygodniu używiania kierownica jest przekręcona o pare stopni w lewo?
 
Yaper


Dołączył: 29 Sie 2002
Posty: 899
Miasto: Głowno - Warszawa

Post2003-11-26, 22:24      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
Pierdyknij screena z momentu kiedy masz wybrac os (slider???) dla na przyklad hamulca. To zobaczymy co Ci sie tam w ogole wyswietla.
Bo troszke nie wiem skad sie bierze ten slider.

Tylko przeskaluj tego screena do jakichs normalnych rozmiarow.
(max 800x600)
 
petrumi


Dołączył: 28 Paź 2003
Posty: 25
Miasto: Warszawa

Post2003-11-26, 23:54      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
w helpie doustawien momo jest napisane, że w przypadku separated axis gaz jest osią Z a hamulec osią R. W piątej dostępnej osi w LFS jest oś RZ ale można ją dopisać tylko do jednego zdarzenia - gazu lub ham.
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2003-11-27, 01:41      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
He he a mowiles Yaper, ze to takie proste ustawic kolko
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2003-11-27, 07:56      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
Czy przypadkiem 'Throttle / brake centre reduction' ustawione na 1.0 nie powoduje tego problemu? Proponuje ustawic to na 0.
Podobnie 'Steer centre reduction' ustawione na 1.0 to bedzie chyba sterowanie na maksa nieliniowe. Powinno byc 0 lub bardzo blisko 0.
 
Yaper


Dołączył: 29 Sie 2002
Posty: 899
Miasto: Głowno - Warszawa

Post2003-11-27, 09:51      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
Nie wydaje mi sie zeby nieliniowosc ustawiona na 1 powodowala taki efekt. Ja u siebie na joypadzie ma ustawiona nieliniowosc w granicach 0.6, ale to specyfika pada. Niemniej tez od razu zdziwilo mnie ze masz to ustawione az na 1.

Pytanie za 100 pkt. Czy jak powoli wciskasz gaz lub hamulec to czy proporcjonalnie ruszaja sie ktores z tych zolto-niebieskich paskow? Bo one pokazuja nieprzetworzone dane bezposrednio z urzadzenia. Ktory pasek rusza sie gdy wciskasz gaz, a ktory gdy hamulec.

Najciekawsze jest to ze z tego co piszesz, to producent mowi ze gaz/hamulec powinien byc na osiach Z/RZ a tu w ogole nie ma osi Z. W zwiazku z tym nasuwa sie pytanie czy w sterach jest wlaczony separate?
 
petrumi


Dołączył: 28 Paź 2003
Posty: 25
Miasto: Warszawa

Post2003-11-27, 11:34      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
Pytanie za 100 pkt. Czy jak powoli wciskasz gaz lub hamulec to czy proporcjonalnie ruszaja sie ktores z tych zolto-niebieskich paskow? Bo one pokazuja nieprzetworzone dane bezposrednio z urzadzenia. Ktory pasek rusza sie gdy wciskasz gaz, a ktory gdy hamulec.

Odp: właśnie w tym problem , że nie. Gdy wciskam pedały ruszają tylko paski "slider" ale nie proporcjonalnie tylko na maxa.

Najciekawsze jest to ze z tego co piszesz, to producent mowi ze gaz/hamulec powinien byc na osiach Z/RZ a tu w ogole nie ma osi Z. W zwiazku z tym nasuwa sie pytanie czy w sterach jest wlaczony separate?

Odp: Raz mi się udało ale nie pamiętam jak ustawić, że po naciśnieciu pedałów proporcjonalnie reagował piąty pasek odpowiednio w prawo i w lewo. Tylko można było przypisać go do jednego zdarzenie - gazu lub hamulca. Sprawdze w domu czy konieczny jest może restart systemu żeby zadziałało ustawienie separated.

Kolejne pytanie: czy używać profiler i do czego on służy? ?

Odp dla w126: probowałem różnych ustawień.

Będę jeszcze próbował jak wróce z pracy.
BTW: w nascar 2003 demo chodzi bez problemu.
 
Tiges


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa

Post2003-11-27, 12:08      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
A moze lfs sam kalibruje osie i moze kalibracja w LFS pomoze? Daj recalibrate axes.
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2003-11-27, 12:18      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
W ostatecznosci jak zwykle mozna zobaczyc, jak chodza te osie w DXTweak2. http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm#DX%20Tweak%202
 
Kaleos





Post2003-11-27, 18:24      Momo i LFS Odpowiedz z cytatem
hello ))
ja tez jestem "szczesliwym" posiadaczem MOMO od tygodnia i mialem ten sam problem ale sie uporalem...
niby wszystko jest ok ale wogole zadnych czasow ni moge poprawic, ledwo osiagam te ktore mialem grajac myszka, czy klawiszami GT turbo,tzn w tym ostatnim przypadku na kierownicy wogole mi nie idzie:((( i juz nie wiem czy to kwestia ustawienia kierownicy, setupu, czy poprostu moich slabych umiejetnosci. W sumie to juz inny problem,na odzielny temat
petrumi jak chcesz moge ci podeslac scriny moich ustawien?
 
Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » Momo i LFS Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: