Centrum Fanów Symulatorów » F1, MotoGP, Speedway, Rajdy » LoCost Racing!
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

LoCost Racing!

Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Autor Wiadomość
Gregor


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw

Post2007-04-18, 01:43      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
Od paru tygodni maniakalnie czytam wszystko na ten temat, od stronki do stronki (osobistych, firmowych), od forum do forum, ciągle mając wrażenie, że stoję na czubku góry lodowej ,
w końcu trafiłem na tą stronkę:
http://www.480bhp.co.uk/
gdzie dwa proste filmiki z sekcji /videos powaliły mnie zupełnie i zacząłem się zastanawiać czy aby nie z motyką na słońce się porywam choćby snując plany budowy bardziej 'cywilnej' repliki lotusa 7
jak tu: http://locost-racing.com/
jak chwilę odsapną to jeszcze coś skrobnę bo to pierwszy temat od jakiegoś czasu, którym kogoś z was może zainteresuje a od wielu pewnie zbiorę jeszcze więcej info
(bo ostatnio ćwiczone prze ze mnie klimaty rodzinno-mieszkaniowo-ogrodowe raczej nie w temacie

PS: od takich 'bajek' się zaczyna....

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/QE2EHo30jCE"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/QE2EHo30jCE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
 
Reklamy
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2007-04-18, 17:08      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
Cytat:
zacząłem się zastanawiać czy aby nie z motyką na słońce się porywam choćby snując plany budowy bardziej 'cywilnej' repliki lotusa 7

Wydaje mi się że mając odrobinę chęci (i kasy) to nie jest to jakieś wielce trudne zadanie. Jest w Poznaniu firma która sprzedaje kity do budowy Super 7. Potrzebna jest Sierra z której bierze się silnik i trochę elementów. Resztę dostaje sie w kicie, koszt ok 20 tys zł.
Trochę wrażenie psują te elementy z Sierry: liczniki, przełączniki itp no ale jeździ sie zajebiście. Silniki Sierry nie są zbyt zrywne ale auto jest lekkie i środek ciężkości ma bardzo nisko położony. Na prostej drodze to dopóki nie trafisz na 911 turbo czy coś podobnego to praktycznie tylko z motocyklami przegrywa. Na zakrętach chyba nie ma sobie równych :) Wrażenie potęguje fakt że siedzi się nie na środku ale na tylnej osi. Ogólnie zajebioza, jak masz Gregor kase i chęci to rób. Samo składanie takiego auta to świetna sprawa a jak już sie zmontuje to wogóle kosmos :)
 
khax


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 1474
Miasto: RADOM

Post2007-04-18, 19:10      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
http://www.t-c.pl

looknij ten site, jest forum, ludziki cos skladaja i nawet w wyscigach (gorskich i plaskich) tym startuja - ogolnie jak dla mnie meha wypas taki lotusik
 
Tytus
CBR1000RR, CRF450R

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce

Post2007-04-18, 19:49      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
niezla zabawka posmigalbym czyms takim tylko np z silnikiem z hayabusy
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2007-04-18, 19:59      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
Właśnie przed chwilą widziałem jakąś replikę Lotusa 7 i nawet w dużym ruchu miejskim robił niesamowite wrażenie - robiący się właśnie korek nie zdążył go złapać. Na emeryturze na bank takiego zbuduję. A trochę z innej beczki są zestawy do budowy repliki Stratosa, ale to już ok. 10 tys. funtów bez silnika.
 
Thomas


Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 33
Miasto: Poznań

Post2007-04-18, 20:34      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
To ja pujde moze troche w sfere mazen.
1,8 Turbo, 400 KM, 630 KG Donkervoort D8 RS najszybsze seryjne auto na Nordschleife. najslabsza wersja ma 150 KM ale nie robcie sobie nadzieji bo kosztuje 50.000 euro. Z minusow jest cena i dla niektorych ze kupuje sie je w calosci. Niechcialbym nikogo urazic ale oprucz ceny to lotus super 7 w porownaniu do Donkervoort-a jest cienki.
http://www.donkervoort.de/
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2007-04-18, 21:55      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
Cytat:
http://www.t-c.pl/

O to właśnie ta firma o której mówiłem.

Tylko tak sobie myślę... do auta za kierownicę wślizguje się dość trudno i jak widać na zdjęciu - ja się mieściłem tak tak ledwo, ledwo na styk. Więc, Gregor nie wiem jak ty się tam zmieścisz :) Chyba że jakąś powiększoną wersję zrobisz :D
dscn0098.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  116.02 KB
 Odsłon:  3978 raz(y)

dscn0098.jpg

dscn0105.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  136.57 KB
 Odsłon:  4028 raz(y)

dscn0105.jpg

 
Algrab E3X


Dołączył: 09 Gru 2001
Posty: 854
Miasto: Szczecin

Post2007-04-18, 23:09      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
E na pasazera wejdzie spoko
 
Gregor


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw

Post2007-04-19, 00:56      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
dzięki za tego linka - z tego co widzę i czytam (artykuly) to oni ciągną ramę i plastiki od angoli i sami to składają i wykańczają i muszę przyznać że cenowo to nawet im nieźle wychodzi (za ok 20k PLN można już coś mieć) bo z tego do tej pory znalazłem to ok 9k Ł za gotowe i 2.5k Ł za kit so samodzielnego składania (1.5 k kit też jest ale trzeba więcej samemu 'zorganizować')
I chociaż mam ciągle mgliste wrażenie o kosztach całej operacji 'from scratch' to wydaje mi się, że można wyjechać na drogę za 10k PLN lub mniej,
(być może przy budowie kilku modeli jednocześnie lub z założeniem rozłożenia kosztów na kolejne egzemplarze (chodzi chyba głównie o formy do produkcji elementów 'poszycia'))
a co do donkevoorta, Thomas, to wygląda on jak przerośnięty Lotek seven i niczym jego filozofia się nie różni a ceny rzędu 100k E to już jakieś nieporozumienie bo za tyle można mieć wiele markowych bryczek z porównywalnymi możliwościami,

Speedy - no właśnie kwestia wymiarów i ergonomii jest głównym czynnikiem, który skłania mnie do budowy własnego modelu
postaram się w miarę szybko lepiej oszacować koszty
 
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2007-04-19, 09:32      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
Gregor - jesli zrobilibysmy kilka sztuk za 10-15k PLN to w to wchodze - serio Jedynym problemem moze byc to, ze ty mieszkasz we Wrocku, a ja aktualnie w Krakowie - no chyba, ze skladalby nam to jakis zaklad, a my bysmy sie zajeli zakupem wszystkich gratow i sprowadzeniem tego w jednej paczce - np. w jednym kontenerze czesci na 5 locostow
 
Gregor


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw

Post2007-04-19, 11:53      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
no właśnie nic nie sprowadzać bo wtedy nie ma szans utrzymać się w tych cenach - sam kit z GB to 9-10 k PLN (albo 15 jeśli raczej dysponuje się garażem a nie warsztatem)
Moja idea jest taka, żeby ulepszyć a przynajmniej dostosować do własnych potrzeb (i wymiarów ) jakiś istniejący projekt i zlecić wykonanie podzespołów specjalistycznym firmom ew. prywatnym osobom z odpowiednimi uprawnieniami, sprzętem itp
Wychodzę z założenia, że pospawanie kilkunastu profili kosztuje tyle samo bez względu na to czy jest to balustrada, kwietnik, brama, czy rama do samochodu, to samo z elementami zewnętrznymi - wykonanie ich z tworzywa nie różni się niczym od zrobienia plastikowej skrzyni, zjeżdżalni dla dzieci czy kokpitu jachtu (a w tej właśnie dziedzinie Polska potęgą jest)
Suma sumarum - uważam, że w ten sposób robiąc wszystko w kraju ale nie w garażu można znacznie obniżyć koszty,
pozostawiając sobie przyjemność składania wszystkiego do kupy w kilku (np. tygodniowych) sesjach,
wyobrażam sobie np. złożenie w pierwszej kolejności jednego egzemplarza dla 'przetarcia szlaku' a potem pozostałych.

z tego co się naczytałem - różnych historii ludzi, którzy przeszli tą drogę, to zazwyczaj (jeśli ktoś nie opierał się na gotowych kitach) rok trwały przygotowania i rok budowa, dla mnie ideałem byłoby finalizować projekt w czasie wakacji 2008
PS
A tak w ogóle to jaka koncepcja bardziej wam się podoba - klasyczny super seven (jak na zdjęciu Speediego) czy coś bardziej GT jak Westfield XTR albo to: http://www.aeonsportscars.com/Default.asp

PS2:
bliźniaczy wątek na 'zaprzyjaźnionym' forum:
http://www.forum.v10.pl/locost,czyli,lotus,super,seven,dla,kazdego,t977.html
 
Tytus
CBR1000RR, CRF450R

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce

Post2007-04-19, 12:08      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
hmm a te kity sa robione tylko na bazie sierry czy cos innego tez wchodzi w gre? chodzi mi bardziej czy cos japonskiego podeszlo by pod to - zwlaszcza silnik Bo sierre mozna miac za grosze ale ten silnik to nie grzeszy jakoscia i moca
 
Gregor


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw

Post2007-04-19, 16:44      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
Jak nie jak tak Tytus!
przede wszystkim teoretycznie przynajmniej możesz włożyć wszystko co tylko sobie wymyślisz - ludziska pakują v8 (rovera jest małe V8 i wchodzi w zasadzie bez większych modyfikacji) a silniki hondy 1.6 i 2.0 są niemal tak popularne jak fordowskie czy rovera.
A już zupełnie inną bajką są silniki motocyklowe dominujące w zastosowaniach sportowych ale nie tylko do nich przeznaczone, tak jak ten XTR Westfielda z pierwszego postu (Hayabusa) pełno jest Fireblade'ow ZX12R, R1 itp itd włącznie z (jak wspomniałem już) konstrukcją V8 robioną z dwóch hayabus.
Z forum http://www.locostbuilders.co.uk wiem, że silnik Hayabusy (w miarę świeży) to ok 2-3k Ł więc 12k+ PLN!!! jak na razie więc dla mnie odpada ale nie jestem w temacie bike'owym i może jakiś fireblade (wiem tyle, że legendarnie trwały i bezproblemowy) albo inny 100 KM+ jest osiągalny powiedzmy do 2-3k PLN
Sam rozglądałem się trochę i na allegro jest spory wybór turbo doładowanych (szkoda że nie ma tych najmniejszych - fiat 1.3, 1.4, stary R5 1.4, ale za od 1.8 w górę jest tego sporo włącznie z audi 2.7 biturbo i mitsubishi 3.0 twin turbo
Jednak co do silnika to i tak będę pytał o radę pana Janusza (vel pan Omega) u którego serwisuję swoje auto bo być może właśnie z jego pomocy bym chciał skorzystać przy uruchamianiu projektu, a widziałem już pod jego warsztatem UAZ'a z rzędową trójką od omegi/senatora przygotowanego do rajdów terenowych więc jest szansa, że zainteresuje się też moimi pomysłami
dalej czekam na odpowiedzi, który rodzaj zabudowy bardziej wam odpowiada - klasyk Lotus Seven czy coś bardziej GT? czy też bez różnicy byleby robiło <4s do setki i ~12.5 na 1/4 (bo to standard dla konstrukcji ok 500 kg z motocyklowym silnikiem 150 KM+)
 
beryl


Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask

Post2007-04-19, 17:16      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
oczywiście,że Lotus7. Klasyka....
 
Tytus
CBR1000RR, CRF450R

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce

Post2007-04-19, 19:26      LoCost Racing! Odpowiedz z cytatem
silnik mozna taki http://www.allegro.pl/item183333004_honda_s2000_s_2000_silnik_2004r.html S2000 ma z 2 litrowej jednostki 240ps bez doladowania
Powiem tak podjaralem sie tym Gregor Jak dla mnie to podstawa mocny silnik z motocykla - mozna wyrwac je bardzo tanio w granicach 3kzl Albo ze swojego Frebladego wloze
Dales mi do myslenia... koszty nie takie duze a fura wypasss
 
Centrum Fanów Symulatorów » F1, MotoGP, Speedway, Rajdy » LoCost Racing! Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: