Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2004-12-19, 14:50 Help! Kłopoty z RBR...
Dzwieki - lubie jak sa intensywne.
Centrowanie kiery...a co, tak masz w realu Maxym?
Reklamy
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-12-19, 15:28 Help! Kłopoty z RBR...
akurat force cocpit sounds imho dziala tylko dla widokow spoza kabiny powodujac ze caly czas slyszysz dzwieki z kabiny a nie wzgledem kamery.
co do centrowania kiery to w realu mi sie prostuje kiera sama podczas jazdy,. z tego co pamitam to w trabantach i starych maluchach sie nie prostowala
artekPL
Dołączył: 17 Wrz 2004
Posty: 23
Miasto: Słupsk
2004-12-19, 15:48 Help! Kłopoty z RBR...
chyba we wszystkich dzisiejszych samochodach układ jest samocentrujący chociaż kiedyś w Syrenie mi nie wracał bo zwrotnice były zapieczone (skręcić też było ciężko )
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2004-12-19, 20:03 Help! Kłopoty z RBR...
Automatyczne skrzynie tez sa montowane, a ja nigdy na takim ustrojostwie jezdzic nie bede
A w Felicji i Volvo sprzed 10 lat, ktorymi ostatnio jezdzilem autocentrowania nie bylo
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-12-19, 20:11 Help! Kłopoty z RBR...
I dlatego w samochodzie WRC tez każesz przekonstruować mechanizm?
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2004-12-19, 20:39 Help! Kłopoty z RBR...
Jestes pewien, ze w WRC jest wymagane wlaczenie mechanizmu autocentrowania, czy moze jednak mechanizm autocentrowania jest jedynie dopuszczalny i rozni driverzy/zespoly dokonuja sami wyboru konstruujac/ustawiajac woz?
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-12-19, 21:04 Help! Kłopoty z RBR...
Weźcie ode mnie tego lol'a
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2004-12-19, 21:11 Help! Kłopoty z RBR...
Piekna odpowiedz. Adekwatna do twojego stanu wiedzy jak rozumiem
jaizm
Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra
2004-12-19, 21:20 Help! Kłopoty z RBR...
autocentrowanie w RBR polega na centrowaniu kierownicy niezaleznie od tego czy samochod jedzie czy stoi. Chcecie powiedziec, ze w stojacym samochodzie WRC po skreceniu kierownicy sama ona wraca do punktu wyjscia? badzcie powazni!
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2004-12-19, 21:24 Help! Kłopoty z RBR...
Hmm Panowie o jakim to "mechanizmie automatycznego centrowania" w ogole mowicie?
To ze kiera sama wraca do polozenia centralnego jest wynikiem budowy zawieszenia, a dokladniej mowiac chodzi o kat wyprzedzenia swoznia zwrotnicy, nie ma zadnego mechanizmu samocentrujacego, ktorego mozna wlaczyc badz wylaczyc.
I w realu Maxym kiera nie zawsze wraca sama do polozenia centralnego, wiec wlaczenie centering spring w profilerze jest bez sensu.
Jak lecisz bokiem to kierownica w realu "sama" zaczyna kontrowac, bardziej lub mniej w zaleznosci od tego jak duzy jest w danym samochodzie wlasnie k.w.s.z. i tak tez jest w rbr, nascarze, gpl-u i innych simach.
Zeby zobaczyc jak to dziala wylacz centering spring odpal np. nascara, ustaw caster w setupie na 0 i sprobuj wprowadzic woz w slide i obserwuj zachowanie kiery, potem zrob to samo z casterem mocno ujemnym.
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2004-12-19, 21:32 Help! Kłopoty z RBR...
Rzeczywiscie Maxymalny LOL ze tak powiem
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-12-20, 11:04 Help! Kłopoty z RBR...
Nie zawsze wraca do polozenia centralnego ale zawsze istnieje ta sila ktora dąży do wyśrodkowania urkładu kierowniczego. No chyba że się zrobi jakis setup kosmiczny.
Niemniej jednak w autach WRC o ile wiem sie takich setupow nie zaklada. A wylaczenie autocntrowania w RBR podobnie jak w NR powoduje ze czuc tylko wlasnie te sily ktore dzialają na uklad a związane są z momentem obrotowym auta (np. podczas testu łosia, czy wchodzeniu w slide). A w realu te siły się dodają wlasnie do sił próbujących naturalnie wycentrować układ.
Innymi słowy IMHO właczenie centrowania daje bardziej realistyczne wrażenie niż wyłaczenie. Tym bardziej ze wylaczenie centrowania spowoduje ze kiera sie bedzie w stojącym aucie całkiem lekko kręcić (i zaraz mi ktoś powie ze to takie wydajne servo).
A przy okazji u mnie w RBR stojąc w miejscu, jak przekręce kierę w bok to nie wraca ona całkiem do położenia centralnego. tylko w trakcie jazdy.
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2004-12-20, 20:30 Help! Kłopoty z RBR...
Aro dobrze gada, to ze wraca badz nie zalezy od geometrii zawiesznia. W mojej nysie kontry same sie prawie robią Zresztą jak ogladam filmiki z driftow w japonii to przy przechodzeniu z poslizgu np. w lewo do prawego kierownica sama sie "odkreca" i kontruje w druga strone (oczywiscie conieco trzeba pomoc w odpowienim momencie)
center spring powinno byc raczej wylaczone albo ustawione na niewielką wartosc
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2004-12-21, 01:05 Help! Kłopoty z RBR...
MaXyM napisał:
Nie zawsze wraca do polozenia centralnego ale zawsze istnieje ta sila ktora dąży do wyśrodkowania urkładu kierowniczego.
Ta "sila" nie dazy do wycentrowania ukl. k. ale do utrzymywania kierunku, w ktorym podazaja przednie kola, a to duza roznica.
Zeby zrozumiec dlaczego tak sie dzieje musialbys wiedziec co to jest ten kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (ang. caster). Mowiac w duzym uproszczeniu chodzi o to, ze przednie kola skrecaja sie wzdluz osi, ktora nie jest pionowa, ale jest ona pochylona gora w strone tylu samochodu o pewien kat, ktory to wlasnie jest tym k.w.s.w. Im to pochylenie bedzie wieksze, tym wieksza bedzie "sila centrujaca". Z seryjnych aut najwiekszy kat w.s.z. maja merole Widac to najlepiej wtedy gdy maja maksymalnie skrecone kola. Z motocykli choppery Wiec jesli masz troche wyobrazni teraz juz zrozumiesz jak to dziala, jesli nie to polecam wykorzystac do tego rower, ktory rowniez przednie widelki ma pochylone
Tak prawde mowiac nie wiem po co ta cala dyskusja, bo przeciez z wylaczonym centering spring w profilerze zarowno w RBR jak i w GTR, N2003, GPL, LFS etc. kierownica sama wraca do centralnego polozenia, gdy auto jedzie bez poslizgu, sama kontruje gdy auto w poslizg wpada, czyli jest dokladnie tak jak w realu, wiec o sso wlasciwie chodzi? Do czego ten centering spring jest potrzebny?