Centrum Fanów Symulatorów » Richard Burns Rally » Help! Kłopoty z RBR...
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Help! Kłopoty z RBR...

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Następny
Autor Wiadomość
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2004-12-19, 14:50      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Dzwieki - lubie jak sa intensywne.
Centrowanie kiery...a co, tak masz w realu Maxym?
 
Reklamy
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-12-19, 15:28      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
akurat force cocpit sounds imho dziala tylko dla widokow spoza kabiny powodujac ze caly czas slyszysz dzwieki z kabiny a nie wzgledem kamery.

co do centrowania kiery to w realu mi sie prostuje kiera sama podczas jazdy,. z tego co pamitam to w trabantach i starych maluchach sie nie prostowala
 
artekPL


Dołączył: 17 Wrz 2004
Posty: 23
Miasto: Słupsk

Post2004-12-19, 15:48      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
chyba we wszystkich dzisiejszych samochodach układ jest samocentrujący chociaż kiedyś w Syrenie mi nie wracał bo zwrotnice były zapieczone (skręcić też było ciężko )
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2004-12-19, 20:03      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Automatyczne skrzynie tez sa montowane, a ja nigdy na takim ustrojostwie jezdzic nie bede

A w Felicji i Volvo sprzed 10 lat, ktorymi ostatnio jezdzilem autocentrowania nie bylo
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-12-19, 20:11      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
I dlatego w samochodzie WRC tez każesz przekonstruować mechanizm?
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2004-12-19, 20:39      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Jestes pewien, ze w WRC jest wymagane wlaczenie mechanizmu autocentrowania, czy moze jednak mechanizm autocentrowania jest jedynie dopuszczalny i rozni driverzy/zespoly dokonuja sami wyboru konstruujac/ustawiajac woz?
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-12-19, 21:04      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Weźcie ode mnie tego lol'a
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2004-12-19, 21:11      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Piekna odpowiedz. Adekwatna do twojego stanu wiedzy jak rozumiem
 
jaizm


Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra

Post2004-12-19, 21:20      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
autocentrowanie w RBR polega na centrowaniu kierownicy niezaleznie od tego czy samochod jedzie czy stoi. Chcecie powiedziec, ze w stojacym samochodzie WRC po skreceniu kierownicy sama ona wraca do punktu wyjscia? badzcie powazni!
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2004-12-19, 21:24      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Hmm Panowie o jakim to "mechanizmie automatycznego centrowania" w ogole mowicie?
To ze kiera sama wraca do polozenia centralnego jest wynikiem budowy zawieszenia, a dokladniej mowiac chodzi o kat wyprzedzenia swoznia zwrotnicy, nie ma zadnego mechanizmu samocentrujacego, ktorego mozna wlaczyc badz wylaczyc.
I w realu Maxym kiera nie zawsze wraca sama do polozenia centralnego, wiec wlaczenie centering spring w profilerze jest bez sensu.
Jak lecisz bokiem to kierownica w realu "sama" zaczyna kontrowac, bardziej lub mniej w zaleznosci od tego jak duzy jest w danym samochodzie wlasnie k.w.s.z. i tak tez jest w rbr, nascarze, gpl-u i innych simach.
Zeby zobaczyc jak to dziala wylacz centering spring odpal np. nascara, ustaw caster w setupie na 0 i sprobuj wprowadzic woz w slide i obserwuj zachowanie kiery, potem zrob to samo z casterem mocno ujemnym.
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2004-12-19, 21:32      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Rzeczywiscie Maxymalny LOL ze tak powiem
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-12-20, 11:04      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Nie zawsze wraca do polozenia centralnego ale zawsze istnieje ta sila ktora dąży do wyśrodkowania urkładu kierowniczego. No chyba że się zrobi jakis setup kosmiczny.
Niemniej jednak w autach WRC o ile wiem sie takich setupow nie zaklada. A wylaczenie autocntrowania w RBR podobnie jak w NR powoduje ze czuc tylko wlasnie te sily ktore dzialają na uklad a związane są z momentem obrotowym auta (np. podczas testu łosia, czy wchodzeniu w slide). A w realu te siły się dodają wlasnie do sił próbujących naturalnie wycentrować układ.

Innymi słowy IMHO właczenie centrowania daje bardziej realistyczne wrażenie niż wyłaczenie. Tym bardziej ze wylaczenie centrowania spowoduje ze kiera sie bedzie w stojącym aucie całkiem lekko kręcić (i zaraz mi ktoś powie ze to takie wydajne servo).

A przy okazji u mnie w RBR stojąc w miejscu, jak przekręce kierę w bok to nie wraca ona całkiem do położenia centralnego. tylko w trakcie jazdy.
 
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2004-12-20, 20:30      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Aro dobrze gada, to ze wraca badz nie zalezy od geometrii zawiesznia. W mojej nysie kontry same sie prawie robią Zresztą jak ogladam filmiki z driftow w japonii to przy przechodzeniu z poslizgu np. w lewo do prawego kierownica sama sie "odkreca" i kontruje w druga strone (oczywiscie conieco trzeba pomoc w odpowienim momencie)

center spring powinno byc raczej wylaczone albo ustawione na niewielką wartosc
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2004-12-21, 01:05      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
Nie zawsze wraca do polozenia centralnego ale zawsze istnieje ta sila ktora dąży do wyśrodkowania urkładu kierowniczego.

Ta "sila" nie dazy do wycentrowania ukl. k. ale do utrzymywania kierunku, w ktorym podazaja przednie kola, a to duza roznica.
Zeby zrozumiec dlaczego tak sie dzieje musialbys wiedziec co to jest ten kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (ang. caster). Mowiac w duzym uproszczeniu chodzi o to, ze przednie kola skrecaja sie wzdluz osi, ktora nie jest pionowa, ale jest ona pochylona gora w strone tylu samochodu o pewien kat, ktory to wlasnie jest tym k.w.s.w. Im to pochylenie bedzie wieksze, tym wieksza bedzie "sila centrujaca". Z seryjnych aut najwiekszy kat w.s.z. maja merole Widac to najlepiej wtedy gdy maja maksymalnie skrecone kola. Z motocykli choppery Wiec jesli masz troche wyobrazni teraz juz zrozumiesz jak to dziala, jesli nie to polecam wykorzystac do tego rower, ktory rowniez przednie widelki ma pochylone

Tak prawde mowiac nie wiem po co ta cala dyskusja, bo przeciez z wylaczonym centering spring w profilerze zarowno w RBR jak i w GTR, N2003, GPL, LFS etc. kierownica sama wraca do centralnego polozenia, gdy auto jedzie bez poslizgu, sama kontruje gdy auto w poslizg wpada, czyli jest dokladnie tak jak w realu, wiec o sso wlasciwie chodzi? Do czego ten centering spring jest potrzebny?
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2004-12-21, 01:20      Help! Kłopoty z RBR... Odpowiedz z cytatem
Aro napisał:
Do czego ten centering spring jest potrzebny?

Jak do do czego ?! Do Colina i NFS:U
 
Centrum Fanów Symulatorów » Richard Burns Rally » Help! Kłopoty z RBR... Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: