Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » GTR przeciążenia
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

GTR przeciążenia

Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Autor Wiadomość
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-11-18, 09:59      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
No tak jezdzilem jezdzilem caly czas szukajac dziury w calym. a niedawało mi spokoju to że przy przeciążeniach auto mi się kiwa a otoczenie nie. Co do cholery - mysle? to jakies nienaturalne zeby byc przyspawanym do podłoża a aut sie buja. powinno sie ono bujać razem ze mną.

No i faktycznie. efekt bujania na przeciążeniach panowie rozdzielili na dwa suwaki. G-force simulation i World movement. Bez ustawienia drugiej auto sie bedzie przechylało wraz z dzialającymi silami ale otocznie pozostanie nieruchome względem oczu. Wziększenie World movement spowoduje ze nie dosc ze swiat sie bedzie nam bujal na przeciazeniach to jeszcze na bumpach brak czego dotychczas tez mnie razil (auto skakalo wzgledem otoczenia mimo ze powinnismy z autem skakac)

To tak jakby ktos jeszcze nie dopatrzyl zaleznosci miedzy tymi opcjami. Proponuje oba suwaki ustawic na 75%
 
Reklamy
witek_p


Dołączył: 24 Sty 2003
Posty: 1251
Miasto: Katowice GG 2425547

Post2004-11-18, 10:32      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Hmm jak jade autem po dziurach to pomimo ze auto mi sie buja, to raczej obraz na zewnatrz nie, przynajmniej tego nie zauwazylem, no chyba ze glowe bym przymocowal do zaglowka, to moze bylby efekt taki jak Ty chcesz osiagnac, ale tak to raczej mam obraz raczej stable no chyba ze sie nie rozumiemy odnosnie tego co chcesz osiagnac tymi ustawieniami.
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-11-18, 10:50      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
No moment. Jak w realu jedziesz po dziurach to obraz na pewno Ci drga.. tyle że mózg jest w stanie częściowo to zrekompentować. Jesli sa przeciążenia powodujące np. pochylenie auta do przodu to ty tez sie pochylasz do przdu razem z autem (bo w sumie stanowicie jeden układ pomijając kompensację ruchem głowy na przykład). Ale ogólnie zmienia się kąt patrzenia na świat otaczający a więc relatywnie otoczenie się porusza
 
witek_p


Dołączył: 24 Sty 2003
Posty: 1251
Miasto: Katowice GG 2425547

Post2004-11-18, 11:03      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Hmm no tak, ale mozg odbiera skas bodzce, ktorych tutaj nie masz, to po co to wlaczac, uznali ze komp robi za mozg i tyle, no chyba ze jakis symulator ktory zapewni Ci odpowiednie przeciazenia, to wtedy mozna by to odpowiednio ustawic bo mozg bedzie wiedzial co ma zrobic
 
Darkman


Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy

Post2004-11-18, 11:18      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Przecież to oczy przekazują obraz. Mózg raczej nie ma anti shake system Głowa się porusza ale oczy poruszaja sie niezaleznie i dlatego drgań otoczenia nie widac
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2004-11-18, 11:29      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Nie bardzo rozumiem po cholere na sile wymuszac na ekranie monitora teoretyczny efekt, ktorego w praktyce nie widac?
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-11-18, 11:43      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
chociażby po to że strasznie nienaturalnie wygląda jak buja się buda wozu a świat do okoła nie. Jak się buja i to i to to kopensacha jest wspólna dla całego obrazu jak w realu.

Darkman i akurat nie oczy rekompensują drgania tylko własnie mózg.

witek, kto co uznał? ja mówię o opcji jaka jest w konfiguracji GTRa normalnie.
 
SiD


Dołączył: 18 Lip 2004
Posty: 190
Miasto: slupsk

Post2004-11-18, 12:11      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Witam wszystkich.Wydaje mi sie ze akurat te dwa suwaki sa bardzo przydatne bo oddaja efekt jazdy po nierownosciach.I nie mowcie ze w realu na dziurach macie stabilny obraz....no chyba ze ktos nigdy po bruku nie jezdzil:)No i zgadzam sie z Maxymem-obraz generowany jest w mozgu a nie w oczach
 
padek78


Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom

Post2004-11-18, 13:14      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Maxym ale przecież jeszcze jest szyja! Przykład:

Jadę na zakręcie w lewo. Zakłądam że tors jest "przyspawany" do fotela za pomocą pasów. Działą siła odśrodkowa, która przechyla "łajbę" na prawą burtę. Mając sztywną szyję i prosto na sztywno patrzące oczy (boshe to jak u denata - no ale nic brnijmy dalej... ) powinniśmy zaobserwować że horyzont "świata" przechylił się. No więc rozluźnijmy szyję i głowa ustawia się tak że horyzont się wypoziomowuje. Więc co widzę? Że świat jest "na prosto" a buda wozu jest przechylona.

Podejrzewam że:
1. G-Force simulation to będzie właśnie prosty świat i przechylona buda wozu
zaś
2. World movement - to będzie ta "szyja denata" właśnie.
 
padek78


Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom

Post2004-11-18, 13:18      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Acha ja proponuję:

G-Force - 100%
World move - 0%




i sorki za te "ą" po "ł" - często nie zdążam alta puścić w odpowiednim momencie
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-11-18, 13:19      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
no dobra. ale pamiętaj że trzeba wziąć pod uwagę nie tylko przeciężenia ale i zmiany przeciążeń. A tu czy szyja czy oczy czy mózg nie są w stanie zrekompensować szybkich zmian i to na dodatek takich dużych jak podczas jazdy wóżkami wyścigowymi.

Więc jakieśtam drgania otoczenia powinny być widoczne. Może mniejsze niż budy samochodu ale zawsze
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2004-11-18, 13:33      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
MaXyM no qfa nie oslabiaj mnie

Wsiadz do samochodu i popatrz na drzewo stojace 100m przed samochodem, a potem pochyl sie do przodu nie odrywajac od drzewa wzroku. I jak to wyglada? To, ze katem oka dostrzezesz, ze slupki sie wyraznie "przesunely" to sprawa oczywista, nie musisz tego mowic Ale jak bedzie wygladala sprawa z drzewem? tez sie tak samo "przysunie" do ciebie jak slupki? Jesli tak, to... dziwny masz wzrok

To chyba logiczne, ze im cos jest dalej od oczu, tym mniej widoczne jest przesuniecie glowy wraz z oczami w stosunku to tego czegos. Dlatego tez efekt ruszania sie otoczenia w stosunku do wzroku kierowcy w GTR to sztuczny bajerek, nie majacy kompletnie pokrycia w rzeczywistosci.

Powtorze zatem pytanie - po cholere na sile wymuszac na ekranie monitora efekt ktorego w realu nie ma?
 
padek78


Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom

Post2004-11-18, 14:12      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Maxym napisał:
no dobra. ale pamiętaj że trzeba wziąć pod uwagę nie tylko przeciężenia ale i zmiany przeciążeń


Maxym ale przecież zmiany przeciążeń pokazywane są właśnie przez kąt wychylenia wozu w stosunku do "wirtualnego wzroku" kierowcy. Im szybciej jedziesz na łuku tym bardziej wóz się wychyla.

I jeszcze jedna rzecz ważna w tym temacie. To co widzimy na ekracie monitora to nie może być traktowane jako symulacja wzroku kierowcy a bardziej jako kamerę umieszczoną na wysokości oczu kierowcy.

Może powiem inaczej. Weź Maxym usiądź sobie na krześle i popatrz na jakąś poziomą linię (np parapet). Przechyl głowę i powiedz mi jak odbierasz kąt teg oparapetu? A teraz weź kamerę i przechyl ją. Co zobaczysz na ekranie po odtworzeniu?

W pierwszym przypadku mózg tak interpretuje to co przekazują oczy że nawet nie odbierasz tego przechylonego kąta parapetu jako przechylony. Mózg będzie ci podpowiadał że wszystko jest prosto a jedynie ty będziesz miał świadomość że przechyliłeś głowę.

W przypadku kamery zobaczysz jak świat się przechyla.
 
Kamil





Post2004-12-14, 03:04      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
A ja proponuj ustawic oba paski tak jak komu pasuje!
 
fish_driver


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 70
Miasto: Elk

Post2004-12-20, 10:29      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Nie wiecie czy GTR generuje w czasie rzeczywistym G i moze zapisuje to w jakims pliku?
 
Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » GTR przeciążenia Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: