Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » GTR przeciążenia
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

GTR przeciążenia

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Autor Wiadomość
fish_driver


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 70
Miasto: Elk

Post2004-12-20, 10:50      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
chodzi o wartości wspólczynnika G, chce zbudować kokpit na 4 siłownikach który będzie w jakimś stopniu symulowal przeciążenia, wiem że w grze "RACER" www.racer.nl był jakis program tego typu, mozna bylo postawic serwer zarzucic programik który wysylal dane do sterownika i siedzonko niezle trzeslo. W sumie mozna byloby zrobić to trochę prościej i pobrać force feedback z portu ale nie wiem czy midi czy lpt, chyba jest to mozliwe?
 
Reklamy
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-12-20, 10:57      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Jak najbardziej. były jakies linki na forum. Tyle ze koszt był w funtach i nie sądzę aby ktoś z nas to to kupił - lepiej kupić uzywane auto
 
fish_driver


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 70
Miasto: Elk

Post2004-12-20, 11:00      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
nie chodzi mi o cale urzadzenie, zrobie je sam, procka zaprogramuje, potrzebny mi tylko strumien danych z gry. jak go uzyskac?
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-12-20, 11:08      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
myślę że z FF to nie najlepszy pomysł.
Myślę że API gry potrafi dostarczyć takich danych. Na pewno w pliku dla Motec'a sa zapisywane dane w real-time (chyba ze sa buforowane a zrzucane co dluzsza chwile) o m. in. przeciazeniach wzdłużnych i poprzecznych. I stąd można by brać dane. Byłoby to najdokładniejsze rozwiązanie o ile nie ma znacznych opóźnień pomiędzy zdarzeniem a pojawieniem sie danych o nim w pliku motec'a
 
Teq


Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa

Post2004-12-20, 22:00      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Edit : nie dojrzalem wszytskich postow.
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2004-12-20, 22:18      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Sily na kierownicy (FF) i przyspieszenia to zupelnie rozne rzeczy. Jesli to powazny projekt i cos mechanicznego juz bedzie dzialalo, to dla testu mozesz uzyc LFS. Tam mozna te dane pobrac dosc prosto - tutaj jest specyfikacja z readme.txt:
Cytat:
Motion Simulator Support : (OutSim)
--------------------------
The user's car in multiplayer or the viewed car in single player or
single player replay can output information to a motion system while
viewed from an internal view.

This is controlled by four lines in the cfg.txt file :

OutSim Mode 0 :0-off 1-driving 2-driving+replay
OutSim Delay 1 :minimum delay between packets (100ths of a sec)
OutSim IP 0.0.0.0 :IP address to send the UDP packet
OutSim Port 0 :IP port

Each update sends the following UDP packet :

unsigned int :time in milliseconds (to check order)
Angular Velocity :3 floats
Orientation :3 floats Heading, Pitch, Roll
Acceleration :3 floats X, Y, Z
Velocity :3 floats X, Y, Z
Position :3 ints X, Y, Z (metres x 65536)

Note 1 : X and Y axes are on the ground, Z is up.
OK, LFS to nie GTR, ale gdyby sie w GTR nie dalo, to nie wolno sie zalamywac.
 
fish_driver


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 70
Miasto: Elk

Post2004-12-21, 14:22      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
O właśnie czegoś takiego potrzebuję do GTR'a, dzięki za podpowiedź, niestety LFS mi zupełnie nie leży, jak zagrałem w GTR'a to lfs to wyścig poduszkowców
 
PHOTON


Dołączył: 22 Gru 2004
Posty: 56
Miasto: Lyck

Post2004-12-23, 10:48      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
o tutaj jest cos o kontrolsach troche to moze sie jakos wpasuje , co to jest linear steering, mam niemiecka wersje to sie nazywa inaczej, ale pamietam ze w demo tak to sie nazywalo, do czego to sluzy i jak dziala, dzieki za odpowiedz
 
SEWER


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa

Post2004-12-23, 11:10      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
PHOTON zassaj GTR Manager. Linka juz dawałen tu na forum - pomoże Ci on zmienic jezyk w grze na ANG !
 
PHOTON


Dołączył: 22 Gru 2004
Posty: 56
Miasto: Lyck

Post2004-12-23, 11:15      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Niemiecki fur mich ist kein Problem, aber co to jest te linear steering:)?
 
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2004-12-23, 12:04      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
fish_driver napisał:

chodzi o wartości wspólczynnika G, chce zbudować kokpit na 4 siłownikach który będzie w jakimś stopniu symulowal przeciążenia,


Hmmm ... wydaje mi sie, ze az 4 silowniki znacznie przesztywnia Ci dynamicznie caly uklad. Moim zdaniem wystarczylyby dwa w ukladzie na podwojnym zawiasie. Poza tym sam modul G nie wystarczy, trzeba by jeszcze znac jego zwrot.
 
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2004-12-24, 20:53      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
... poza tym nie ma co wywrzac juz otwartych drzwi, mozesz wzorowac sie na systemie zrobionym do nascara: http://www.inmotionsimulation.com/nascar.html
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2005-01-04, 18:51      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Co do tego kokpitu na silownikach, to tu sa fajne filmiki pokazujace takie urzadzenie (chyba jeszcze nikt ich tutaj nie podawal): http://www.force-dynamics.com/video.shtml. Przepraszam, ze to znow OT, bo to nie GTR.
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2005-01-10, 19:40      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Jeszcze w sprawie wyciagania danych o przyspieszeniu z GTR - cos takiego napisal tworca tego urzadzenia, co poprzednio podalem link:
Cytat:
We're working with ISI to get rFactor support. We'd like to patch in support for previous ISI games like F1C; that's going to come down to a technical feasability issue probably. We're also working on support for GTR, which could technically be described as a bit of an ISI game.
http://rsc.vadertrophy.com/forums/viewtopic.php?id=676
Wniosek: teraz prosto wyciagnac sie tego nie da, ale moze niedlugo dodadza w GTR taka mozliwosc.
Czy ktos cos jeszcze buduje?
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2005-08-06, 14:29      GTR przeciążenia Odpowiedz z cytatem
Odgrzewam temat, bo jest ciekawy artykul troche z nim zwiazany.
http://www.forbes.com/personaltech/2005/08/04/technology-remote-control-humans_cx_lh_0804remotehuman.html
Okazuje sie, ze przykladajac slaby prad elektryczny do kosci za uszami mozna wplywac na zmysl rownowagi, czyli odczuwanie przyspieszen.
Cytat:
The most persuasive commercial applications of Maeda's GVS device will most likely be in gaming; researchers put together a crude virtual racing game to demonstrate how GVS heightened the perception of centrifugal force as users watch the car wind its way around the track on a video screen. Manabu Sakurai, NTT's marketing manager, says the company is currently investigating whether or not gamers would be interested in the device. Flight simulators are another area of interest.

"Many people talk about that," Sakurai explained. "Because GVS causes you to feel the same kinds of motion as a large-scale flight simulator, it could be a much simpler and more cost-effective way to train people."
Taki gadzet nie moze byc drogi i ma szanse szybko trafic pod strzechy.
 
Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » GTR przeciążenia Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: