chodzi o wartości wspólczynnika G, chce zbudować kokpit na 4 siłownikach który będzie w jakimś stopniu symulowal przeciążenia, wiem że w grze "RACER" www.racer.nl był jakis program tego typu, mozna bylo postawic serwer zarzucic programik który wysylal dane do sterownika i siedzonko niezle trzeslo. W sumie mozna byloby zrobić to trochę prościej i pobrać force feedback z portu ale nie wiem czy midi czy lpt, chyba jest to mozliwe?
Reklamy
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-12-20, 10:57 GTR przeciążenia
Jak najbardziej. były jakies linki na forum. Tyle ze koszt był w funtach i nie sądzę aby ktoś z nas to to kupił - lepiej kupić uzywane auto
fish_driver
Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 70
Miasto: Elk
2004-12-20, 11:00 GTR przeciążenia
nie chodzi mi o cale urzadzenie, zrobie je sam, procka zaprogramuje, potrzebny mi tylko strumien danych z gry. jak go uzyskac?
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-12-20, 11:08 GTR przeciążenia
myślę że z FF to nie najlepszy pomysł.
Myślę że API gry potrafi dostarczyć takich danych. Na pewno w pliku dla Motec'a sa zapisywane dane w real-time (chyba ze sa buforowane a zrzucane co dluzsza chwile) o m. in. przeciazeniach wzdłużnych i poprzecznych. I stąd można by brać dane. Byłoby to najdokładniejsze rozwiązanie o ile nie ma znacznych opóźnień pomiędzy zdarzeniem a pojawieniem sie danych o nim w pliku motec'a
Teq
Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa
2004-12-20, 22:00 GTR przeciążenia
Edit : nie dojrzalem wszytskich postow.
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2004-12-20, 22:18 GTR przeciążenia
Sily na kierownicy (FF) i przyspieszenia to zupelnie rozne rzeczy. Jesli to powazny projekt i cos mechanicznego juz bedzie dzialalo, to dla testu mozesz uzyc LFS. Tam mozna te dane pobrac dosc prosto - tutaj jest specyfikacja z readme.txt:
Cytat:
Motion Simulator Support : (OutSim)
--------------------------
The user's car in multiplayer or the viewed car in single player or
single player replay can output information to a motion system while
viewed from an internal view.
This is controlled by four lines in the cfg.txt file :
OutSim Mode 0 :0-off 1-driving 2-driving+replay
OutSim Delay 1 :minimum delay between packets (100ths of a sec)
OutSim IP 0.0.0.0 :IP address to send the UDP packet
OutSim Port 0 :IP port
Each update sends the following UDP packet :
unsigned int :time in milliseconds (to check order)
Angular Velocity :3 floats
Orientation :3 floats Heading, Pitch, Roll
Acceleration :3 floats X, Y, Z
Velocity :3 floats X, Y, Z
Position :3 ints X, Y, Z (metres x 65536)
Note 1 : X and Y axes are on the ground, Z is up.
OK, LFS to nie GTR, ale gdyby sie w GTR nie dalo, to nie wolno sie zalamywac.
fish_driver
Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 70
Miasto: Elk
2004-12-21, 14:22 GTR przeciążenia
O właśnie czegoś takiego potrzebuję do GTR'a, dzięki za podpowiedź, niestety LFS mi zupełnie nie leży, jak zagrałem w GTR'a to lfs to wyścig poduszkowców
PHOTON
Dołączył: 22 Gru 2004
Posty: 56
Miasto: Lyck
2004-12-23, 10:48 GTR przeciążenia
o tutaj jest cos o kontrolsach troche to moze sie jakos wpasuje , co to jest linear steering, mam niemiecka wersje to sie nazywa inaczej, ale pamietam ze w demo tak to sie nazywalo, do czego to sluzy i jak dziala, dzieki za odpowiedz
SEWER
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa
2004-12-23, 11:10 GTR przeciążenia
PHOTON zassaj GTR Manager. Linka juz dawałen tu na forum - pomoże Ci on zmienic jezyk w grze na ANG !
PHOTON
Dołączył: 22 Gru 2004
Posty: 56
Miasto: Lyck
2004-12-23, 11:15 GTR przeciążenia
Niemiecki fur mich ist kein Problem, aber co to jest te linear steering:)?
Mongoose
Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice
2004-12-23, 12:04 GTR przeciążenia
fish_driver napisał:
chodzi o wartości wspólczynnika G, chce zbudować kokpit na 4 siłownikach który będzie w jakimś stopniu symulowal przeciążenia,
Hmmm ... wydaje mi sie, ze az 4 silowniki znacznie przesztywnia Ci dynamicznie caly uklad. Moim zdaniem wystarczylyby dwa w ukladzie na podwojnym zawiasie. Poza tym sam modul G nie wystarczy, trzeba by jeszcze znac jego zwrot.
Co do tego kokpitu na silownikach, to tu sa fajne filmiki pokazujace takie urzadzenie (chyba jeszcze nikt ich tutaj nie podawal): http://www.force-dynamics.com/video.shtml. Przepraszam, ze to znow OT, bo to nie GTR.
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2005-01-10, 19:40 GTR przeciążenia
Jeszcze w sprawie wyciagania danych o przyspieszeniu z GTR - cos takiego napisal tworca tego urzadzenia, co poprzednio podalem link:
Cytat:
We're working with ISI to get rFactor support. We'd like to patch in support for previous ISI games like F1C; that's going to come down to a technical feasability issue probably. We're also working on support for GTR, which could technically be described as a bit of an ISI game.
The most persuasive commercial applications of Maeda's GVS device will most likely be in gaming; researchers put together a crude virtual racing game to demonstrate how GVS heightened the perception of centrifugal force as users watch the car wind its way around the track on a video screen. Manabu Sakurai, NTT's marketing manager, says the company is currently investigating whether or not gamers would be interested in the device. Flight simulators are another area of interest.
"Many people talk about that," Sakurai explained. "Because GVS causes you to feel the same kinds of motion as a large-scale flight simulator, it could be a much simpler and more cost-effective way to train people."
Taki gadzet nie moze byc drogi i ma szanse szybko trafic pod strzechy.