Dosc ciekawy bajerek. Lista ciekawostek naprawde dluga.
Rozumiem ze dzieki temu czemus moge m.in. zmieniac biegi jak w prawdziwym samochodzie - czyli nie sekwencyjnie ale "normalnie" (posiadajac oczywiscie taka kierownice. Nie myle sie?
Reklamy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-10-20, 22:51 GPL shift
AUTOmatic detecting of ACT LABS Shifter & FrexGP HShift+ model
masz ktoros urzadzenie w domu?
bo mozliwosc zmiany biegow w GPL wg reala jest od ponad roku kiedy Act Labs zrobil GPL Shiftera wlasnie, to nie nowosc
Czary
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola
Nie bylo a szukalem czegos takiego od jakiegos czasu
Polutowalem sobie wczoraj "pajaczka" z diod i opornikow wg schematow z tej stronki, podlaczylem do game portu i nie wszytsko zadzialalo jak trzeba (nie mialem w GPL dwoch biegow). Jednak po kilku modyfikacjach wszystko poszlo jak trzeba. Dodatkowo zamiast jednego z rezystorow wlozylem w uklad potencjometr i przyporzadkowalem go w GPL jako analogowe sprzeglo.
Uklad dziala bez zarzutu, biegi wchodza jak trzeba, analagowe sprzeglo tez zdaje sie funkcjonowac poprawnie. O wrazeniach z jazdy trudno na razie mowic bo "pajaczek" lezy sobie na stole i operownie potencjometrem sprzegla czy wlaczanie biegow jest utrudnione. Jednak gdyby skleciec jakis rozsadny shifter z galka zmiany biegow i dolozyc dodatkowy pedal sprzegla np. ze starych pedalow to jazda bedzie pewnie calkiem przyjemna.
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-10-25, 12:02 GPL shift
sprawdz to sprzeglo pliz - mi sie wydaje ze GPL mimo przypisania do analogu i tak dziala jak digital czyli w polowie zakresu zmienia sie z 0 na 1 - probowalem jak jezdzilem na joy'u z pedalami podlaczyc sprzeglo do wonej osi joy'a i nietstety nie mialem plynnego lapania sprzegla - nie wiem czy jest to wina tego ze sprzeglo jest i tak digital czy po prostu w takich bryczkach jest jakies stalowe sprzeglo lapiace kontakt od razu na 100%
Mongoose
Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice
2002-10-25, 12:30 GPL shift
W sofcie do shiftera w pliku *.ini jest opcja do ustawienia trybu zmiany biegow w funkcji uzycia sprzegla. Mozesz ja wylaczyc (0): wtedy istnieje mozliwosc zmiany biegow bez uzywania sprzegla. Mozesz jednak rowniez podac poziom wcisniecia sprzegla (w % - od 50 co 10 czy 20 do 90%) przy ktorym dopiero jest mozliwa zmiana biegow bo jesli tyle nie wcisniesz to biegi poprostu sie nie wlaczaja (wylaczyc mozesz zawsze). Z tego co wczoraj na goraco testowalem to wydaje mi sie ze to sprzeglo jednak nie dziala 0 - 1 bo wartosc ustawiona w *.ini wyraznie wplywa na konieczny poziom wychelenia potencjometru zeby umozliwic wlaczanie biegow.
Poza tym wczesniej zanim zabralem sie za kombinacje z shifterem to zrobilem wlasnie na game porcie samo sprzeglo za pomoca potencjometru i opornika i rowniez mam wrazenie ze dzialalo prawidlowo np. przysieszajac z malej predkosci na wysokim biegu przy potencjometrze sprzegla wychylonym tak gdzies do polowy poczatkowo autko przyspiesza normalnie az w pewnym momencie daje sie odczuc cos jak slizganie sie sprzegla, tzn. obroty zaczynaja gwaltownie rosnac nieproporcjonalnie do przyrostu predkosci. Zauwazylem rowniez ze moment ten zalezy od wychylenia potencjometru (im bardziej wcisniety tym te slizganie pojawia sie wczesniej). To bylby kolejny argument za tym ze dziala analogowo.
Jednak zeby obiektywnie ocenic dzialanie tego trzeba bedzie dolozyc pedal i popracowac stopa bo takie krecenie potencjometrem trzymanym w lapkach nie oddaje wszytskiego jak nalezy.
Mongoose
Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice
2002-10-30, 18:27 GPL shift
Mialem troche czasu w weekend i postanowilem ubrac "pajaczka" w jakies sensowne wdzianko. Poszperalem troche w warsztacie i znalazlem troche rzeczy, ktore sie na to swietnie nadawaly. Reszte dokupilem w elektroniku. Urzadzonko na razie swietnie sie spisuje w GPL (w Nascarze troche gorzej, ale tez da sie wykorzystac). Przejscie z biegow pod przyciskami na taka wajche to skok jakosciowy porownywalny z przesiadka z kiery bez ff na taka z ff (Ci ktorzy sie przesiadali wiedza o czym pisze) a moze nawet wiekszy. Na razie rzucam biegi bez sprzegla bo nie moge znalezc starych pedalow, ktore moglbym do tego wykorzystac. Mysle ze sprzeglem bedzie juz totalny miodzik .
Jesli ktos ma czas i ochote to sluze schematami polaczen kabelkow (te zalinkowane wyzej u mnie nie dzialaly prawidlowo).
Jesli ktos uzywa GPL-Glance (pochylanie glowki w zakretach) to niestety sie cos kaszani od czasu do czasu. Bez tego dodatku na razie wsjo jest ok (przynajmniej nic niepokojacego nie zauwazylem).
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-10-30, 18:54 GPL shift
wow jeszcze pedal sprzegla zrob ladnie i bedzie CZAD
Madey
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1821
Miasto: Juszkowo Kolonia
2002-10-30, 22:29 GPL shift
piekne !!!
wiedze ze mongoose jestes zlota raczka
Carlos
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 805
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki
2002-10-30, 22:37 GPL shift
O K...a, Wielki Brat jest pod wrazeniem.
Mongoose zrobisz jeszcze 5 takich, pakujesz do torby i mozesz do ZW przyjezdzac
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2002-10-30, 22:38 GPL shift
Gregor m sprzęgło działało jak ustawiłem pod przepustnice w joyu, można zrobić efekt ślizgającego sie sprzegła tak że dopiero przy wysokich obrotach silnika sprzegło zaczyna popuszczac
Pitek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 615
Miasto: Olsztyn
2002-10-30, 22:59 GPL shift
ALE ŁADNIE ZROBIONE
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2002-10-30, 23:34 GPL shift
Ja robiłem eksperymenty ze sprzęgłem przypisanym do pedałów Logitecha, miałem nadzieję że coś to pomoże do lepszego startu ale w zasadzie bez efektów, a podczas jazdy to wogóle było tylko wiekim utrudnieniem. IMO sprzęgło w GPL to można zrobić sobie tylko dla samego bajeru.
A gearboksik Mongoose - cudo, bajerka!
w BRMie by mi się przydało bo nigdy nie wiem jaki mam bieg