hehe... spoko...
Falcon i F/a-18 to tak zwane "study sims" , znaczy sie stosunek czytania do latania jest gdzies 10:1
Jak komus tłumacze... cały czas twierdze "ale przeciez to nie jest takie skomplikowane... " , ale od kiedy mój szwagier zasnął, w czasie gdy mu pokazywałem super, trzymającą w napięciu misję (ja się spociłem) w FA-18 - trochę zmieniłem zdanie
Przyznaje ze troche txtu wciągnąłem, więc pewne rzeczy wydają mi sie oczywiste...
Dla kazdego cos milego... moje zdolnosci manualne - cóż, coś nie tak z nimi... patrz: GPL, Nascar (wciąż gram z uwagi na klimat no i sporo mozna poczytac przy okazji - historia, taktyka, setupy), więc podbudowuję się ładując głowę jakimis bzdetami, typu zrzucanie laserówek -
na szczescie to moje hobby, nie praca, bo chyba faktycznie F16 jest troszke bardziej skomplikowany niz konfiguracja routera
A tak bardzo mnie bawi naciskanie stu guzikow, i wpadnie w panikę gdy słyszę "Archer inbound", a ja zapomniałem jak się zmienia program wyrzucania chaff&flares
W iła - o nudzie nie ma mowy, tak jak w GPL nie trzeba wielu przyciskow...
choć jakby, ten skok śmigła zrobili bardziej znaczący - byloby wiecej do roboty
Richie - bez obrazy - stary, to niebyla krytyka ani nic w tym klimacie - poprostu powiedzialem jakie to odczucia we mnie wywoluje - gonitwa 1na1 i lot na deep strike - i wcale niebez wroga - bo jak lecisz np. godzine do celu to troche tego czerwonego badziewia sie peta po niebie i twoich tez jest mase a w takiej walce trzeba wyluskac z "tlumu" wrogi samolot i to jest dopiero smaczek jak sie w taki kociol wpakujesz - pot ci kapie z czola, reka na joyu sie slizga i szukasz wroga - a tu jeb rakieta w dupe i pozabawie - godzina lotu w plecy.....
milych lotow
Mongoose
Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice
2003-01-07, 16:40 Falcon 4.0-HELP!!!
Yatzek napisał:
hehe... spoko...
Falcon i F/a-18 to tak zwane "study sims" , znaczy sie stosunek czytania do latania jest gdzies 10:1
Wlasnie cos pieknego, segregator dyzurny z wydrukowanymi manualami przez dlugi czas otwarty na kolanach na aktualnie przerabianej lekcji a pozniej zawsze gdzies w "zasiegu"
Iceman 87th
Dołączył: 02 Sty 2002
Posty: 291
2003-01-07, 16:46 Falcon 4.0-HELP!!!
Strona faktycznie cos sie zepsula. Trzeba uderzyc do Vino zeby poprawil
RWR-
odleglosc od kontaktu faktycznie nie jest podawana przez RWR. Kontakty sa tu klasyfikowane po sile sygnalu i zapisanych w pamieci komputera zasiegach pociskow a wlasciwie radarow. Znajac jednak zasieg skuteczny pociskow mozna podac przybizona odlegosc. oczywiscie troszke strzelasz w proznie, ale przy odrobinie wprawy, szczegolnie jezeli chodzi o pociski krotkiego zasiegu, mozna w miare precyzyjnie stwierdzic, ile sekund zycia nam pozostalo
Tryby radaru-
Wszystkie tryby radaru sa przydatne!! nawet VS. Yatzek wsponial o trybie slew ze jest zbedny. otoz ja uzywam go od czasu do czasu. ma te niezaprzeczalna zalete, ze mozna skierowac scan nie kierujac sie na cel podczas gdy pozostale wymagaja jednak manewru - skierowania dziobu lub roll w strone celu.
ECM -
to nie prawda ze wrogie samoloty nie uzywaja ecm. jezeli tylko wroga mszyna jest wyposazona w taki system i jezeli w danej syt taktycznej jest wskazane uzywanie ECM to zapewniam, ze wrog zastosuje ten srodek. Dobitnym przykladem sa Su27. Dlaczego nie mozna zalockowac takiego samolotu bedac daleko? Istnieje cos takiego jak burn throught zone. na czym to polega.
Jest sobie su 27 i f16 na head on i oba uzywaja ECM. Samoloty sie zblizaja i zaden z nich nie moze zalockowac przeciwnika. Pierwszy osiaga lock su27 gdyz posiada on duzo mocniejszy radar i szybciej osiagnie burn zone. Stopniowo, jezeli nic sie nie zmieni F16 tez uzyska namiar bo jego radar przebije sie przez strefe zaklocen Su27. Zazwyczaj jednak jest juz za pozno bo Su 27 odpala wczesniej aa12 o ktorym wystrzeleniu nie jestesmy nawet informowani (jeden z wyjatkow, ktory nie pokazuje sie na RWR!!! ). Nie dostaniemy ostrzezenia na RWR chociaz sa pewne symptomy ktore pozwalaja sie domyslec, ze aa12 zostal wystrzelony.
DF vs co-op
IMO df 1vs1 jest bardzo fajny ale nie na dluzsza mete. Przynajmniej dla mnie jest lekko nudnawy. Fubralle tez sa niezbyt interesujace bo zero w nich taktyki a wiecej przypadkowosci. Dopiero zabawa 2vs2 lub 3vs3 i wiecej zaczyna byc ciekawa bo mozna zlapac troszke taktyki a nie tylko gonic sie bez ladu i skladu po niebie.
Najlepsze sa jednak misje co-op, kiedy wszystko wali ci sie na kark i musisz byc naprawde dobry zarowno techniczne jak i odpowiednio wybierajac taktyke, zeby przezyc. Jezeli misja polega na leceniu 200 km i zrzuceniu paru bombek to faktycznie jest to strasznie nudne, ale 80 % misji w kampanii i 99,99% jezeli ktos umie robic misje TE, sklada sie z akcji od oczatku do konca. Oczywiscie caly czas mowie o Falconie 4.0
PS-y
ps1HOJ uruchamia sie automatycznie po wystrzeleniu pocisku w strone celu.
ps2. apropos liczby guzikow. Wcale nie jest ich az tak wiele w F4.0. Juz nawet zabralko mi inwencji co jeszcze moglbym zaprogramowac na moim X36 bo juz wszystkie potrzebne funkcje mam
Yatzek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin
2003-01-07, 16:58 Falcon 4.0-HELP!!!
no własnie... Ice87 .. sami widzicie.. to nie ja mam tu najbardziej nierówno
BTW - "Wszystkie tryby radaru są przydatne!!" - to jedno z najbardziej hardcore'owych zdan jakie ostatnio słyszałem
WTG ..
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2003-01-07, 17:23 Falcon 4.0-HELP!!!
Iceman: naprawdę jesteś godzien noszenia tej ksywki która mnie się oczywiście kojarzy z Top Gunem
Spadam z tego tematu bo czuję się jak mega hiper lama...........
No chyba, że podejmiecie temat Nascara to wtedy w ramach wymiany doświadczeń........
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2003-01-07, 17:50 Falcon 4.0-HELP!!!
Ja tylko czytam i sie przygladam
Kontynuujcie, chetnie sie czegos naucze (i moze znow usiade do F4.0...)
Iceman 87 - wow ! - to bylo pekne dzieki wielkie - juz mi sie troche horyzont przejasnia...
apropos powrotu do F4 - ja skruszony wlasnie wracam po ponad 1,5 roku przerwy - stara milosc nierdzewieje
Yatzek - co do "nierownosci pod sufitem" to na tym forum chyba wszyscy maja taki (bardzo mily-jak dlamnie) problem - przynajmniej wiekszosc moich znajomych uwaza ze trzeba miec cos niepokoleii zeby czytac 600 str. instrukcji i latac misje treningowe z "segregatorem nakolanach" lub jezdzic setki (czasem i tysiace) okrazen i cieszyc sie z poprawy czasu o 0,1 sek....
i pytanka:
1. czy jest jakis sposob na wyprowadzenie maszyny po utracie ciagu ze swobodnego opadania (opadanie przypomina spadajacy lisc - kto doswiadczyl to wie jak to wyglada) ?
2. wyswietlacz DED ma troche nieczytelne czcionki a informacje wyswietlane na nim sa bardzo istotne - w poprzednich patchach jeszcze przed SP1 czytelnosc byla o niebo lepsza - czy mozna to jakos poprawic ???
3. dzwiek wystrzelwanych rakiet to istna porazka - kkedys mialem dodatkowe dzwieki i przy odpalaniu pocisku byl niezly halas, teraz czasem niewim czy cos odpalilem (bo mogl mi sie palec na spuscie omsknac) - mozna skads sciagnac pozadne dzwieki - albo moze w "FalconSP Config Editor" trzeba cos zaznaczyc zeby bylo ok ???
Yatzek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin
2003-01-08, 01:13 Falcon 4.0-HELP!!!
1. naciskamy [O] "manual control override"(?) i miarowo kiwamy się w tył i w przód, mrucząc.. dalej.. dalej.. i w koncu tak rozbujamy, że wychodzimy z "liścia" dziobem w dół ([O] trzeba trzymac caly czas chyba)
2. moje literki na klawiaturze numerycznej są troche nieczytelne, natomiast w innych miejscach OK.. problem znany.. ale nierozwiazany przeze mnie z lenistwa.. Texel aligment w driverze ?
3. dzwiek u mnie OK.. trudno mi pomoc w tej sprawie.. nie uzywam praktycznie zadnego dodatku w F4
ad 1 - no moze sie uda wkoncu niespasc po utracie nosnosci
a to "dalej....dalej....." jak czytalem to az poczulem to napiecie jakbym siedzial w prawdziwym kokpicie ..... dzieki
ad 2 - Texel aligment w driverze ? - hmmm o czym ty domnie rozmawiasz co do spraw sprzetowo-sterownikowych to jestem lama straszliwa ! wiec jesli mozna jasniej....
ad 3 - w sumie przy SP3 z Korea 2005 to juz wiecej dodatkow nietrzeba .... tylko ten dzwiek... - a u ciebie Yatzek slychac wystrzal przy odpalaniu czy tylko "swist" jak u mnie ?
Iceman 87th
Dołączył: 02 Sty 2002
Posty: 291
2003-01-08, 20:03 Falcon 4.0-HELP!!!
ad 1. tak jak yatzek napisal przy czym mozna rowniez wyprowadzic nie wlaczajac override-a, ale latwiej jest wylaczyc . Oczywiscie ciag na zero, rudder centralnie i tylko joy. po prostu trzeba zwiekszyc oscylacje w pionie rownoczesnie niepozwalajac na oscylacje w poziomie. Oczywiscie tak wychodzi sie z tej specyficznej sytuacji. Jest jeszcze jeden typ przeciagniecia przypominajacy bardzo szybki plaski, odwrocony korkociag, do ktorego bardzo trudno doprowadzic i pewnie nie miales z nim do czynienia. Jezeli jednak zdarzy sie, ze go poznasz to jezeli przez 1-2 poczatkowe sekundy nie uda ci sie wyprowadzic maszyny, smialo mozesz ciagnac dragala
ad 2 czy tylko ded jest nieczytelny? Jezeli tak to sprobowalbym zupelnie innych driverow do karty graficznej. jezeli HUD i mfd tez sa nieczytelne to koniecznie wylacz fsAA i ustaw parametr textel aligment na pozycje 3. Suwak ten (zakladam ze masz karte NV i uzywasz detonatorow), znajdziesz w zakladce Direct 3D sterownika w podmenu zaawansowane lub wiecej Direct3d - roznie sie to nazywa.
ad3 w config editorze nie ma alternatywnych dzwiekow odpalenia. Z tego co wiem w RL w kokpicie nie slychac dzwieku odpalenia pocisku wiec to, ze nie slyszysz mozesz zaliczyc in plus realizmu. Poza tym przeciez masz na HUD i SMSpage podane ile masz pociskow i ilektroc cos schodzi z belek to liczba sie zmniejsza
Jak ci jednak tak to bardzo przeszkadza, to w katalogu sound znajdziesz odpowiedniego wav-e do pociskow. Wystarczy jakis recorder i mozesz sobie podmienic ten plik na cos takiego: " icha!!!wlasnie wystrzelilem cholernie zabojczy pocisk, yeach!!! "
za odp na 2 pierwsze pytanka wielkie dzieki
tylko DED mi sie zle wyswietla - wiec pokombinuje z driverami
hehe - i nawet wiem co sie wyswietla na HUD i SMSpage - z tymi dziwekami to poprostu sie przyzwyczailem i tak dziwnie cicho w uszach....
co do nagrywania dzwiekow - hehehe - niezly pomysl - moze sobie dzwieki do RWR'a nagram- np.: "UWAGA! wlasnie namierza cie SU 27! zostalo ci 5...4...3... ups! blad! - juz nic ci niezostalo..."
a tak powaznie to niekreca mnie teksty w stylu "cholernie zabojczy pocisk..." itp.
Yatzek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin
2003-01-17, 16:42 Falcon 4.0-HELP!!!
Falconiarze !
najpierw prezencik, potem pytanko....
www.freebirds.org - baaardzo ladna strona,
powazne podejscie do szkolenia - w dziale Flight Operations misje trenigowe: od Basic do Advanced , kazda ze wstępem, powepointowym briefingiem - po prostu wypas..
+ oczywiscie "prawdziwe" TE (pozbierane z roznych miejsc)
Plus duza biblioteka artykulów (pdfy, htmle itp)
plus maja dzialajacy serwer 24/7 (???)
Teraz Pytanie (wiadomo do kogo)
jest taki tryb Dogfight override - jasna sprawa..
ale jest tez Missile override - nigdy nie uzywalem i jakos nie moge znalesc opisu... (a zauwazylem w twoim profilu X36 - ze masz zmapowany.. wiec pewnie przydatny )
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
podobnie jak dF over tak samo MRM over pozwala szybko przelaczyc sie w tryb walki AA tyle tylko, ze tym razem systemy ustawiane sa na parametry zoptymalizowane do odpalania pociskow sredniego zasiegu.
Dlaczego jest zmapowany?
przede wszystkim dlatego, ze bedac np w trakcie misji AG (podejscie do celu) widzisz na RWR, ze namierza cie mig 29. W takiej sytuacji zawsze trzeba przerwac atak no chyba ze juz jestes nad celem i za sekunde zwolnisz bomby to wowczas mozna to odwlec. A wiec jestes w trybie AG i widzisz "goracego" mig-a na RWR. Przesuwac AUX w pozycje MRM i juz mozesz strzelac. Normalnie musialbys zmienic strone (M1-3) wybrac uzbrojenie i dopiero potem namierzyc i strzelac. Zajmuje to troszke dluzej a kazda sekunda jest na wage zlota.