Centrum Fanów Symulatorów » Symulatory lotu » DID kampanie
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

DID kampanie

Idź do strony 1, 2  Następny
Któr? kampanie?
Kampania DCG
90%
 90%  [ 9 ]
Kampania Killera
10%
 10%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
Talgot


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 667
Miasto: Dopiewo

Post2003-12-21, 22:15      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Mamy mały problem i mam nadzieje, że osoby zainteresowane lataniem w DIDa wypowiedzą się w tym wątku. Sprawa wygląda następująco, że Ja i Yatzek zrobiliśmy kampanie dynamiczną na podstawie programu DCG gdzie każda misja jest tworzona na podstawie ostatnio wykonanej misji i jest tez druga kampania ( wojna), którą stworzył Killer i teraz musimy zdecydować czy lecimy na DCG czy na wersji Killra.
Jest jeszcze sprawa kostki, którą zaproponował, Yatzek i teraz musimy się zdecydować czy będziemy z niej korzystać czy też nie.
 
Reklamy
Darkman


Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy

Post2003-12-21, 22:32      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Póki co jestem za tą lekką nutą niepewności, co nas czeka ze strony wroga podczas misji, więc głosuję abyśmy na razie latali na DCG a później jak sie znudzi, weźmiemy kampanie wygenerowana przez ^kilera.


Co do kostki jestem jak najbardziej za, ale tylko w pierwotnej formie jaką zaproponował Yatzek.
 
Jaceqp





Post2003-12-21, 22:51      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Pod moimi raportami z wczoraj zamieściłem taki oto tekst (w sumie powinien chyba być w tym topicu)...:

"A tak w kwestii o której gaworzyliśmy wczoraj... Uwzględnianie zdolności produkcyjnych zakładów zbrojeniowych to dobry pomysł. Nie ograniczajmy jednak ilości dostępnych miejsc na misjach - to się mija z celem.

Natomiast jeśli faktycznie nasze maszyny zaczną spadać to do czasu nadrobienia dostaw logistycznych niech przydzielają nam (niejako za karę ) maszyny poprzedniej generacji. Obecnie wiadomo że będzie najgorzej bo jest dopiero rok 41, więc jak nie będzie migów to wrócą iszaki ale co tam Nauczymy się troszkę szanować maszynki.

Jak pojawią się lagg'i i yaki to już będzie się na co przerzucać.
Aha - dobrze by było, żeby maszyny uszkodzone (nie rozbite!) były uznawane jako ocalałe. Np. jak ktoś będzie lądował awaryjnie bez podwozia itp itd. No - może poza takimi, gdzie jedyną nienaruszoną częścią jest kabina z pilotem w szoku powypadkowym "

Tak jeszcze co do "odzysku" powypadkowych maszyn - nie dotyczy to tych które porzucono na wrogim terenie. A poza obrębem naszego lotniska zawsze można liczyć na podwózkę wraku przez 'djeduszkę - kołchoznika'
Aha - a co do kostki... Myślę, że napewno nie przeszkadza ona w idei DiD'a. Więc może niech również będzie zaimplementowana? Zgadzam się że wersja uproszczona wystarczy...

no... chyba wiadomo o co chodzi... peace!!

pozdr.
Jaceqp
 
ToMaN102


Dołączył: 08 Cze 2002
Posty: 362
Miasto: Tychy GG 4433011

Post2003-12-22, 13:57      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Talgot napisał:
Ja i Yatzek zrobiliśmy kampanie dynamiczną na podstawie programu DCG gdzie każda misja jest tworzona na podstawie ostatnio wykonanej misji


Dla mnie takie stwierdzenie wystarcza zeby być za - bo ciągłość misji jest jednak bardzo realistyczna i przyjemna choćby czasem narazona na nude to jednak nuda w online inaczej smakuje jak nudze się w gronie żywych kolegów i wiem że o ni też lecą pozatym nigdy nie wiemy co sie stanie a stwierdzenie nudy pojawia sie dopiero po wylądowaniu - czyli lot zawsze jest podniecający.

Kostka - zdecydowanie TAK - mam nadzieje ze takich rozwiązań będzie przybywało.

Delikatnie zapytam - kiedy na stronce dida beda grafiki w tabelach?

to co wykonał kiler nie pójdzie na marne mysle....
 
Snake-


Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa

Post2003-12-22, 15:05      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
ToMaN102 napisał:

Delikatnie zapytam - kiedy na stronce dida beda grafiki w tabelach?


Jakto kiedy beda ? Przeciez sa...

-------------
Co do kostek - ok, ale pilot nie wraca od razu do jednostki (po ilustam dniach ale w koncu wraca )

Co do kampanii
w tej chwili ani DCG ani DGen nie oferuja tego co bym chcial miec
DCG
- jakis malo historyczny (prawdopodobnie za duzy wplyw gracza na wojne)
- trzebaby jeszcze sporo pogrzebac przy ustawieniach kampanii, bo misje sa bardzo schematyczne, a front sie dziwnie zachowuje (np. Ruscy zaczeli odbijac tereny Niemcom w 41 roku !!!)
- przy obecnej ilosci samolotow w misji trafiamy zawsze na jakies niedorobione formacje - po 2 samoloty, bombowce bez zadnej eskorty, ily-2, ktore parami patroluja na 3km itd...
- nie opanowalismy jeszcze ustawien, nie wiadomo czego sie spodziewac po przebiegu kampanii, prawdopodobnie nie ma zmian samolotow ani przechodzenia z jednego rejonu walk na inny (a ustawienie dlugosci kampanii na 500 misji znaczy ze 500 razy mamy latac pod Lwowem...)
- po kazdej misji trzeba recznie generowac nastepna
- nie da sie uniknac ingerencji w kazdy plik misji - moze np. zabraknac samolotow dla uczestnikow i trzeba za kazdym razem przed misja cos pozmieniac (w DGenie sie to robi wszystko raz i juz jest gotowe)
- czasem ma niezrozumiale algorytmy generowania misji (albo sie zakisza jakos) - na 5 ostatnich misji 4 to byly transfery miedzy 2ma tymi samymi lotniskami...

DGen
- kampania jest scisle statyczna
- brak sledzenia zniszczonych celow (ale do tego jestem przyzwyczajany od pierwszych simow i jakos to moge przebolec )
- brak wypadow wrogich jednostek naziemnych za front (czyli po prostu przemieszania jednostek w okolicach frontu ) - nasi za zawsze po naszej stronie frontu, a wrogowie po drugiej. w DCG jest wiecej niespodzianek, mozna sie niezle zdziwic jak sie okazuje, ze jakas grupa pancerna sie przebila za front i wali prosto na nasze lotnisko
- widac na poczatku wrogie samoloty przy wyborze misji (w DCG mozna to pewna sztuczka wylaczyc)
- gdy cos eskortujemy, to zawsze ta formacja juz jest nad naszym f w momencie startu... troche arcade'owo...


To tyle jesli chodzi o marudzenie
Zaglosowalem na DGen, bo ten system jest rozpracowany i wiadomo co potrafi. DCG najpierw trzeba rozgryzc. Mozliwe ze zaoferuje nam duzo wiecej, ale teraz niestety produkuje glupoty...
A wraz z addonem 1.3 i tzw. Battle of Europe od Luthiera i Starshoya bedzie mozliwosc generowania dynamicznej kampani dla coopow. To ma byc zrobione pod to BoE, ale dostep do tego musial byc zaimplementowany przez Olega i bedzie w 1.3 (wiec bedzie dostepny juz w addonie)
 
Jaceqp





Post2003-12-22, 15:53      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
ToMaN102 napisał:

Delikatnie zapytam - kiedy na stronce dida beda grafiki w tabelach?


Chyba wiem o co ci chodzi... Niech zgadnę: masz przeglądarkę inną niż explorer? Ja np. na nowym Netscape też mam tylko ikony plików graficznych, niestety żadne sfastyki, czerwone gwiazdy, ordery itp nie ładują się
Mimo to w zwykłym explorerze wszystko działa.

pozdr.
Jaceqp
 
Snake-


Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa

Post2003-12-22, 16:08      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Sprawdzalem w IE i w operze. W obu dziala...
Netscape jest w takim razie mocno lipny, skoro nie potrafi otworzyc obrazka ze sciezka wzgledna tj. "/img/ger.gif"
 
Snake-


Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa

Post2003-12-22, 16:10      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
no dobra, sciezka jest "img\obrazek"
ale jesli netscape nie umie tego otworzyc, to tylko o nim zle swiadczy
 
ToMaN102


Dołączył: 08 Cze 2002
Posty: 362
Miasto: Tychy GG 4433011

Post2003-12-22, 16:40      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Jest już ok - mozilli używałem - jest już ok i na mozilli
 
Yatzek


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin

Post2003-12-22, 18:32      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Ja dla równowagi zareklamuję DCG.. . bo wiedząc co się tam w bebechach dzieje, można inaczej zerknąć na dodtychczasowe misje...

Nie namawiam, bo sam dopiero następne loty wykonam w nowym roku... ale opisuję, może ktoś jeszcze wgryzie się w temat i da się dopracować ten system.

Nie mam nic przeciwko kampanii killera... spoko.. DCG i tak wskoczył jako szybki sposób na załatanie brakujących misji.

Będzie to w forrmie kontrataku na spostrzeżenia (w większości zresztą słuszne) Snake'a
"- jakis malo historyczny (prawdopodobnie za duzy wplyw gracza na wojne) " - no kurcze ... jesli jest max 40 ruchomych obiektów, a nas jest np 8 to jasne, że mamy wpływ... niestety FB nie pociągnie setek samolotów i czołgów jednej misji...

"trzebaby jeszcze sporo pogrzebac przy ustawieniach kampanii, bo misje sa bardzo schematyczne, a front sie dziwnie zachowuje (np. Ruscy zaczeli odbijac tereny Niemcom w 41 roku !!!) " - wszystkie jednostki startują z brzegu planszy, ze swych supply zone, zanim się doczłapią do linii frontu... Ruscy posunęli się bez oporu na zachód i zdobyli parę miasteczek bez oporu.. wyglądało to jakby wygrywali... ale niemcy byli dopiero w drodze, a do Lwowa prowadzą praktycznie tylko dwie trasy.. (niemcy jada górą i dopiero się rozkręcają) - poza tym jedziemy na ilości "moderate" - niewiele tych jednostek jest, więc mało się dzieje... (moderate oznacza ze w danej misji jest szansa 40%, że danan jednostka się pojawi)

BTW .. zdaje się w "gęstości" samolotów było - heavy (50% pojawienia sie ) (choć zdaje sie, że czasem ustawienia miały tendencje do przełączania się... ponieważ nie generowałem, nie mogłem tego wszystkiego pilnować) , a najlepiej engine kampani sobie radzi na Full/Dense(66%) gdy jest sporo jednostek.






"- przy obecnej ilosci samolotow w misji trafiamy zawsze na jakies niedorobione formacje - po 2 samoloty, bombowce bez zadnej eskorty, ily-2, ktore parami patroluja na 3km itd... " - przyznaję tak ustawiłem - każdy Dywizjon ma dwa flighty po dwa samoloty (a my po trzy) [dla różnorodnosci i odpowiedniej ilości maszyn] a Wysokośc Przelotu - dałem na Random... chyba ciekawiej niż stałe przeloty Niemców na 3km , ruskich na 2km

"nie wiadomo czego sie spodziewac po przebiegu kampanii, prawdopodobnie nie ma zmian samolotow ani przechodzenia z jednego rejonu walk na inny" - jest zmiana maszyn, jest przechodzenie... ale jeszcze za mało o tym wiem

"po kazdej misji trzeba recznie generowac nastepna" - szło to akurat zgrabnie w wykonaniu Talgota...


"moze np. zabraknac samolotow dla uczestnikow i trzeba za kazdym razem przed misja cos pozmieniac (w DGenie sie to robi wszystko raz i juz jest gotowe) " - nooo w DCG też mozna na stałe dać 8 samolotów i szlus.. ale chciałem aby nasz dywizjon nie był taki wielki w porównaniu z innymi... i żeby AI się nie plątało...
poza tym to też nie był problem...


"na 5 ostatnich misji 4 to byly transfery miedzy 2ma tymi samymi lotniskami... " - taaa.. to był gwóźdź do trumny DCG i wielu rzucało ciężkimi słowy Jednak gdybyśmy potraktowali te transfery bardziej kreatywnie... z małym patrolem, lub jako wsparcie innych dywizjonów - były wyprawy: he111, ju87, ju88, ju52 i bf109, które niszczyły nasze jednostki naziemne


- świadomość, że dwa dywizjony niemieckich myśliwców sprowadziliśmy do stanu 4 samolotów - robi miłe wrażenie.


"Co do kostek - ok, ale pilot nie wraca od razu do jednostki (po ilustam dniach ale w koncu wraca )" - Snake, jeśli chce Ci się pilnować, np. 3 avatarów jednego gracza.. i tych wszystkich układów, że jeden pilot jest w drodze, drugi już lata, a trzeci właśnie spadł... a może ja za bardzo chcę upraszczać ...
Ale zamieszanie gotowe..


UFF, OK... chyba na razie tyle, ja sobie offline bede na pewno używał DCG i obserwował jak tam wojna się toczy... do czego zachęcam innych...

Mysle ze do addona 1.3 (styczen?) i kolejnych paru wersji DCG, spokojnie mozemy latac kampanie statyczną....
Tylko ^killer... wiesz o co chodzi ?
 
Snake-


Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa

Post2003-12-22, 19:16      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
od razu odpowiem na kilka z odpowiedzi

Cytat:
no kurcze ... jesli jest max 40 ruchomych obiektów, a nas jest np 8 to jasne, że mamy wpływ... niestety FB nie pociągnie setek samolotów i czołgów jednej misji...

Wcale nie chce, zeby mi sie te wszystkie obiekty generowaly do misji. Powinno byc widac tylko czesc (nawet dosc niewielka) jednostek, reszta powinna byc wirtualna. I tak wiecej niz te co widac nie jestesmy w stanie w misji zniszczyc, ale jesli jest ich w rzeczywistosci tak nieduzo, to niszczac 20 na 40 jestesmy w stanie zahamowac cala ofensywe ...

Cytat:
wszystkie jednostki startują z brzegu planszy, ze swych supply zone, zanim się doczłapią do linii frontu... Ruscy posunęli się bez oporu na zachód i zdobyli parę miasteczek bez oporu.. wyglądało to jakby wygrywali... ale niemcy byli dopiero w drodze, a do Lwowa prowadzą praktycznie tylko dwie trasy.. (niemcy jada górą i dopiero się rozkręcają) - poza tym jedziemy na ilości "moderate" - niewiele tych jednostek jest, więc mało się dzieje... (moderate oznacza ze w danej misji jest szansa 40%, że danan jednostka się pojawi)

To trzeba lepiej te supply zone ustawic (bo afair sie da) - blizej frontu dla obu stron. I jeszcze zeby dalo to historyczne rezultaty - ci ktorzy maja wygrac powinni miec blizej

Cytat:
BTW .. zdaje się w "gęstości" samolotów było - heavy (50% pojawienia sie ) (choć zdaje sie, że czasem ustawienia miały tendencje do przełączania się... ponieważ nie generowałem, nie mogłem tego wszystkiego pilnować) , a najlepiej engine kampani sobie radzi na Full/Dense(66%) gdy jest sporo jednostek.

Pozostaje przeprowadzic testy...

Cytat:
przyznaję tak ustawiłem - każdy Dywizjon ma dwa flighty po dwa samoloty (a my po trzy) [dla różnorodnosci i odpowiedniej ilości maszyn] a Wysokośc Przelotu - dałem na Random... chyba ciekawiej niż stałe przeloty Niemców na 3km , ruskich na 2km

Sam random jako taki daje przyzwoite rezultaty. Bola mnie te mysliwskie ily-2
A 2 flighty po 2 samoloty to mimo wszystko troche malo :/
Niemieckie mysliwce powinni latac 1 kluczem po 2 albo 4 samoloty. Ew. kilka takich kluczy, ale jesli w sumie maja byc 4, to raczej w 1 kluczu.
Bombowce po obu stronach najlepiej po 3
Radzieckie mysliwce po 3 albo 4.

Cytat:
jest zmiana maszyn, jest przechodzenie... ale jeszcze za mało o tym wiem

Znow to trzeba gruntownie przetestowac/poczytac. Zeby sie nie okazalo, ze wyjdzie jakas lipa i bedziemy na nowe samoloty czekac do 45roku na przyklad

Cytat:
szło to akurat zgrabnie w wykonaniu Talgota...

Fakt. Jesli Talgotowi nie przeszkadza, to nie problem. Gorzej jak Talgota nie bedzie i ktos inny mialby hostowac


Cytat:
taaa.. to był gwóźdź do trumny DCG i wielu rzucało ciężkimi słowy Jednak gdybyśmy potraktowali te transfery bardziej kreatywnie... z małym patrolem, lub jako wsparcie innych dywizjonów - były wyprawy: he111, ju87, ju88, ju52 i bf109, które niszczyły nasze jednostki naziemne

Rozkazy to rozkazy Pewnie, ze w kazdej misji mozna sobie pohulac po mapie, ale to imho odejmuje realizmu

Cytat:
świadomość, że dwa dywizjony niemieckich myśliwców sprowadziliśmy do stanu 4 samolotów - robi miłe wrażenie.

Fakt, ale swoj dywizjon sprowadzilismy do jeszcze nizszego stanu Te maszyny, na ktorych latalismy byly juz glownie dodawane...

Cytat:
Snake, jeśli chce Ci się pilnować, np. 3 avatarów jednego gracza.. i tych wszystkich układów, że jeden pilot jest w drodze, drugi już lata, a trzeci właśnie spadł... a może ja za bardzo chcę upraszczać ...
Ale zamieszanie gotowe..

Dla mnie to nie problem A zamieszanie jeszcze wprowadzi troche realizmu - ktos gdzies utknie na dluzej itp

Cytat:
Mysle ze do addona 1.3 (styczen?) i kolejnych paru wersji DCG, spokojnie mozemy latac kampanie statyczną....
Tylko ^killer... wiesz o co chodzi ?

Spoko, dostalem od kilera juz pierwsze 2 lata kampanii. Mysle, ze na dlugo nam wystarczy
Musze tylko pozmieniac w plikach to co zwykle, bo Talgot bedzie marudzil, ze nie moze samolotu wybrac
 
CyBeR


Dołączył: 09 Lis 2001
Posty: 1099
Miasto: Tychy GG:1617538

Post2003-12-22, 21:30      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Yatzek napisał:
"Co do kostek - ok, ale pilot nie wraca od razu do jednostki (po ilustam dniach ale w koncu wraca )" - Snake, jeśli chce Ci się pilnować, np. 3 avatarów jednego gracza.. i tych wszystkich układów, że jeden pilot jest w drodze, drugi już lata, a trzeci właśnie spadł... a może ja za bardzo chcę upraszczać ...
Ale zamieszanie gotowe..


To ja wtrące swoje trzy grosze:
Zgodnie z regulaminem DWA AVATARY ŻYWE...
powiedzmy spada nam jeden ,który wylosował możliwośc powrotu do bazy. tymczasem w oczekiwaniu na jego powrót (tydzień,dwa) latamy kolejnym... Jeśli dojdzie do sytuacji, że tym drugim avatarkiem osiągneliśmy niezłe wyniki i byliśmy zmuszeni skakać i również wylosował możliwość powrotu, wtedy musimy podjąć decyzję, który dotrze do domu... Proste i na temat - a jak ktoś się uprze, że oba avatary sa warte ocalenia (maniak? ) to nie ma możliwości latania kolejnym (trzecim) avatarem tylko pauzuje do powrotu jednego z tułaczy....
 
Yatzek


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 799
Miasto: Szczecin

Post2003-12-22, 22:46      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
uhu.. zaczyna się
 
plush


Dołączył: 06 Lis 2001
Posty: 375
Miasto: Chelm

Post2003-12-22, 22:52      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Czy aby nie komplikujecie zbytnio sprawy? Moim zdaniem DID jest po to aby latac wspolnie a nie liczyc, losowac itp... Kto mialby sie tym zajmowac nie mowiac juz o balaganie jaki to powoduje.
Moim zdaniem im mniej zasad tym lepiej. Jesli ktos wyladuje/skoczy za linia frontu to jest pojmany, chyba ze kolega wyladuje przy nim i go zabierze - sprawa prosta i nie ma o czym dyskutowac - narobice zasadi przepisow i bedziecie sie o wszystko klucic zamiast latac - zreszta na ten temat powinnisce cos juz wiedziec ...
 
Darkman


Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy

Post2003-12-23, 00:39      DID kampanie Odpowiedz z cytatem
Pliz panowie, minimum zapisów , maximum funu. Snake nie przesadzaj z tymi zapisami co do powracania z niewoli bo sie stanie to co w nascarze a ja tego w DIDzie mam nadzieje nie uswiadczyc
Sama kostka moze zostac i nic wiecej. Latamy jak było, bez jakichkolwiek zmian i jedyne na co proponuje zwrocic uwage to jak rozwiazac problemy kampanii jako takiej. Reszty nie ruszajmy
 
Centrum Fanów Symulatorów » Symulatory lotu » DID kampanie Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: