No ja od razu dalem 300 konikow zeby to przyzwoicie jezdzilo (w pliku engine.ini - torque)
Reklamy
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-03-12, 12:48 BZF Manager
hehe, no i zaczelo sie
"...ja wiedzialem, ze tak bedzie..."
to co, robimy konkurs na Russia 1? (albo jakims innym OS'ie)
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2002-03-12, 13:32 BZF Manager
Ja do srody nie mam czasu bo trzeba mi sie wreszcie wziac za testowanie setupu na las vegas, ale pozniej bardzo chetnie
Tylko moze jakis ciekawszy OS? :wink:
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Aro dnia 2002-03-12 12:34 ]
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-03-12, 14:21 BZF Manager
z max torque = 500 prawie nie da sie jechac
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2002-03-12, 14:55 BZF Manager
Hehe tez tak probowalem - niezly hardcore
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2002-03-13, 05:00 BZF Manager
A ja cos odkrylem i nie powiem
Podam na tacy jutro jak troche potestuje.
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2002-03-13, 07:36 BZF Manager
No właśnie jak już Tonio podawał info o tym BZF i próbowałem to potem to miałem niemałe wątpliwości co do zwiększania mocy, momentu, przyczepności różnych rodzajów nawierzchni (!!!) itp.
Jest gdzieś tam jakaś liga hotlapów RT, czy sprawdza się tam jakoś kto co podkręcał?
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2002-03-13, 08:30 BZF Manager
TNawiązując do posta Gregora:
to że nie mamy pojęcia o fizyce samochodów rajdowych to może być raz. A dwa to nie są współczesne auta rajdowe. Mają te 30 lat. Więc może to być całkiem co innego.
Ale jeśliby się porobiło modele współczesnych aut i ustawiło odpowiednio parametry... To może i by była niezła gra. A może nawet symulator? Chyba nikt w to nie wierzy
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-03-13, 10:42 BZF Manager
sa chyba programy ktore sie odpala i replaya trzeba krecic w ich 'obecnosci' a one sprawdzaja juz czy nic nie jest podkrecone, ale trzeba by gdzies poszukac,
Ozone - dawaj bo mnie zrzera
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2002-03-14, 03:11 BZF Manager
Jest taki fragment w car.ini kazdego samochodu :
# --- Brakes ---
BrakeBalance = {0.65, 0.55, 0.45}; #0 -> rear, 1 -> front
BrakeTorque = 5000.0;
HandBrakeTorque = 3000.0;
Popatrzmy uwaznie... czy nie wydaje sie wam ze Brake Torque jest za duzy?! Gregor powiedzial ze gdy silnik ma torque 500 samochod staje sie niekierowalny. A hamulec jest takim samym uzadzeniem jak silnik tylko dziala w przeciwna strone. Oczywiscie z punktu widzenia engine-u. Cos tu jest mocno nakopane w programie bo te liczby maja wplyw na droge hamowania a chyba nie powinny bo niezaleznie ile mamy mocy i tak granice stanowi mozliwa do uzyskania przyczepnosc. No i przy okazji hamulec dzialajacy z takim momentem obrotowym powinien od razu zerwac przyczepnosc i obracac kolami w przeciwna strone. No, ale do rzeczy: Dlatego ze hamulce sa tak mozne ciezko wyczuc pedalem moment zerwania przyczepnosci. Tworcy chcieli miec bardzo krotka ( nierealna ) droge hamowania zeby uszczesliwic graczy arcade i wpadli w sidla dobrze napisanego enginu fizycznego. Tzn stalo sie to co sie mialo stac - kola przy niewielkim nacisnieciu hamulca staja w miejscu. Experymentowalem troche z Volvo - wpisalem 1000 i sprobowalem pojechac po suchym asfalcie. Droga hamowania wydluzyla sie, tak jak chcialem ale niemozliwe stalo sie zablokowanie kol. Niestety nie wiem czy tak samo bedzie na kierownicy bo testuje jak ostatni lamer guzikami ( kierownice odsylam do sklepu bo uszkodzona i czekam na nastepna ). Tak wiec zadanie dla was - ustalic realistyczna, oczywiscie na oko i czuja, wartosc BrakeTorque dla kazdego auta. Powinna, WG MNIE, byc miedzy 1000 a 2000... Do aut!
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-03-14, 04:36 BZF Manager
dla stratosa to by wygladalo gdzies na 4500-5000,
ja natomiast znalazlem cos co moze nas ostudzic na dobre w odkrywaniu 'zalet' tego engine:
(w car.ini)
SteeringLimit = 45; # 25, slowest turning reached at m/s
SteeringReduction = 0.4; # Steering angle is reduced 40% at SteeringLimit speed
mozesz sie temu Ozone przyjrzec?
od poczatku sterowanie (szczegolnie na asfaltach - latwe porownanie do GPL) wydawalo mi sie dziwne
no a tu mamy ewidetnie zmienne 'steering ratio' wraz ze wzrostem predkosci, dalem 0.9 to na 4-ce 5-ce juz prawie brak reakcji na ruchy kierownica, ok - jasne
ale dalem 0.1 (zeby zniwelowac ten efekt) i zaczely sie dziac cuda - inicjacja skretu niby lepsza - bez takiej bezwladnosci ale potem nagle przy tak samo skreconej kierze samochod jakby wpada w szyny i skreca zbyt mocno jak na mozliwa do uzyskania przyczepnosc
tak jakby ten parametr nie wplywal tylko na osiagany skret kol ale na poruszanie sie calego przodu samochodu!
PiotreQ
2002-03-14, 08:38 BZF Manager
Cytat:
On 2002-03-14 02:11, Ozone napisał:
kierownice odsylam do sklepu bo uszkodzona i czekam na nastepna
To u was też taki złom ludziom wciskają...
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2002-03-15, 04:01 BZF Manager
No jak... sam Act-Labs robi mnie w ciula
PiotreQ
2002-03-15, 08:12 BZF Manager
No to piknie. Zamów sobie teraz człowieku takie coś przez internet...