Nie wiem czy wszyscy sledza afere ktora sie rozkrecila wokol przednich opon - w najgorszym wypadku moze dojsc do sytaucji , ze w GP Wloch i nawet pozniejszych wyscigach nie beda mogly wystapic zespoly korzystajace z gumek Michelina. Wiecej info tu : http://f1.racing-live.com/en/index.html
Reklamy
PiotreQ
2003-08-31, 23:28 Afera wokol opon
Nie sądzę, żeby miało dojść do takiego absurdu, bo w wyścigu powinno wystąpić, zgodnie z regulaminem FIA, conajmniej 12 samochodów, a tych jeżdżących na bridgestone'ach jest tylko 10. W takiej sytuacji wyścig może zostać odwołany.
Nie mówiąc już jaki raban podnieśliby sponsorzy. A wojny z nimi nikt z włodarzy FIA nie chce.
Pitek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 615
Miasto: Olsztyn
2003-09-01, 14:25 Afera wokol opon
Niech od razu ogłoszą, że MS ma to swoje szóste mistrzostwo i reszta ma spadać do domu. No bo o co może chodzić???
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-09-01, 14:32 Afera wokol opon
O nic innego
Chyba koperta od czerwonych poszla pod blatem i nagle sie afera zrobila
Ja bym na miejscu ekipy Minardi na tej samej zasadzie rozpetal burze o to, ze inne teamy uzywaja duzo mocniejszych silnikow i lepszych chassisow Jakie to niesprawiedliwe... I to w jakiej przewadze liczebnej - 18 vs. 2
Michelin ma duzo mniejsza przewage a jest afera
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2003-09-01, 16:18 Afera wokol opon
Ale tu chyba nie chodzi o ta przewage Michellina a o powierzchnie przyczepnosci opony w wyscigu...
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2003-09-01, 16:21 Afera wokol opon
kavoo napisał:
O nic innego
Chyba koperta od czerwonych poszla pod blatem i nagle sie afera zrobila
Kavoo jak zwykle juz dopatruje sie w tym AFERE LAPOWKARSKA!!! przez oczywiscie... Mi... eeee sorry ...FERRARI! Polowe zespolow jezdzi na Bridgestonach a pewnie tylko Ferrari nie podoba sie jezdzic na samym koncu!
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2003-09-01, 18:43 Afera wokol opon
hehe, co by nie zostało napisane to kavoo i tak będzie naginać to w swoją stronę
A sprawa jest prosta - wymiary są jasno określone, opona ma być szeroka maksymalnie 270mm z przodu i ani milimetra więcej. Komisarze zapowiedzieli że wojna opon może mieć decydujące znaczenie na wynik mistrzostw i dlatego będą skrupulatnie i dokładnie wszystkim mierzyć. No i jakoś wszyscy od Michelinów zrobili się niespokojni.
A jakby tak uwaga zwrócona została na Bridgestony to kavoo by powiedział że oszukiwali cały czas i dlatego padalec Schuja cały czas wygrywał
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2003-09-01, 18:59 Afera wokol opon
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-09-01, 19:08 Afera wokol opon
Speedy napisał:
A jakby tak uwaga zwrócona została na Bridgestony to kavoo by powiedział że oszukiwali cały czas i dlatego padalec Schuja cały czas wygrywał
Amen
BTW... Schuja... hmmm... podoba mnie sie to
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-09-01, 19:18 Afera wokol opon
ale sie dajecie podpuszczac kavoo czytam i nie wyrabiam
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-09-01, 19:29 Afera wokol opon
Richie qfa nie psuj mi zabawy
Pitek
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 615
Miasto: Olsztyn
2003-09-01, 21:55 Afera wokol opon
Nie ma to jak stary, dyżurny temat
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-09-01, 22:07 Afera wokol opon
KV jak zwykle...
Czy ty stary nie widzisz tego, ze jawnie sa lamane przepisy ?? Przednia opona ma miec max 270mm i ch*j Mniejsza o jakies anormalne deformacje - nawet bez nich po prostu nie ma szans, zeby opona po kilkudziesieciu kilometrach byla wezsza niz jak jest nowa
Carlos
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 805
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki
2003-09-01, 23:28 Afera wokol opon
Cytat:
... podoba mnie sie to
KV - widze, ze pewien film staje sie po maly kultowy skoro tez tekst wchodzi do jezyka codzinnego. Dla mnie i Lovtzy tez film jest kultowy.
PiotreQ
2003-09-02, 07:44 Afera wokol opon
Oj, odrobinę mieszacie panowie.
W całej tej aferze chodzi nie o szerokość opony, jak to ktoś tu namalował, ale o szerokość powierzchni styku z podłożem. I sęk w tym, że Micheliny dzięki swej "specjalnej" konstrukcji rozszerzają się w czasie wyścigu. Pomiar szerokości powierzchni styku odbywał sie zawsze przed wyścigiem a teraz FIA chce dokonywać pomiarow PO wyścigu.
Czyli profil opony, który cały czas był zgodny z regulaminem, był zatwierdzony przez FIA teraz może stać się nieregulaminowy.